giraffen197

2005-08-27
12:45:12

Att prioritera

är jag fullkomligt kass på!

Jag är en inkasserare av tid med mycket låg "produktion", output, resultat eller vad som nu ska uppnås. (Nirvana?)

Jag kom att tänka på det förra inlägget och insåg att om bloggen inte skulle börja kallas för en "kvartalsblogg" så var det absolut "tvunget" (prioritering ja...) att skriva något här nu.

För er som inte räds det engelska språket (eller min variant av det) finns det lite mer regelbundna återkomster online i yahoogruppen . Där kan ni också spana in sommarens fotografi i foldern "Stockholm 2005". Larry Ellison var snäll nog att ställa upp med sin lyxyacht som maffig bakgrund.

Så under två veckor har jag varit hemma i Sverige. En av de konstiga sakerna är att jag inte upphör att reagera på bilskyltarna. Just när man vant sig vid att de ska se ut på ett visst sätt (tre bokstäver och tre siffror) så byts de ut igen mot de holländska...

Som en försmak till Sail 05 i Amsterdam fick vi se "Gloria" från Colombia segla ut från Stadshuskajen i Stockholm. Några äldre foton och fakta. Det skeppet kom inte till Amsterdam, men där fanns de flesta av de mest kända fullriggarna, briggarna, skonarna och annat flytetyg.

Och nu ska jag ta itu med dagens egentliga prioritering:
rumsröjning. Attack!
Kommentarer:
2005-08-27 @ 13:16:07
#1: Tanten

Att prioritera är svårt, man måste ju prioritera vad man ska prioritera också....

2005-08-27 @ 23:52:44
#2: Mette

Heeej!
Jag måste lägga till den här sidan bland mina bookmarks på min blog. Vilket letande att hitta hit. Och dina sms kunde jag inte svara på för pengarna på mobilen var slut! Argggggh!

Har du städat än?

Själv har jag sett på fransk film och gråtit!

Kram!

2005-08-28 @ 00:22:33
#3: Josephine

Yupp, till sist fick jag ändan ur lyckades röja upp framför skjutdörrarna, sätta upp ljuddämpningspanelerna samt täckande frigolit.
Nu borde min lägenhetskamrat kunna skratta som han vill utan att jag stör mig på det. Men fy sjutton vad mycket saker jag har som jag inte klarar av att göra mig av med! Säkert tre banankartonger fulla av fotografier sen 1991 som ska sättas in i album.(?!)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: