giraffen197

2005-12-04
22:03:43

Lussekatter!

lussekatter



Ha! nu har jag oxå bakat! FasT jag inte har någon ugn!
(de du Mamsen! ;)

he he, men min kompis som spelar sax i Tavenu har... så jag nämnde litesådär i förbifarten under fikat förra torsdagen att jag inte hade någon ugn... *liten teatralisk suck* "Aha, sa han, så du letar efter en ugn?" Åh, den mannen är intelligent!

Tidigare samma morgon hade jag provat samma sak med Fru B som jag städar hos... men hon hade glatt svarat att jag kunde ju köpa en sån där liten bakugn. När jag då svarade att en liten två-baguette-bröd-ugn inte var tillräckligt stor eftersom när jag bakar så bakar jag mycket, så flöt samtalet inte alls i den önskvärda riktningen... nej hon berättade att FöRR hade hon minsan bakat så mycket,så mycket, men numera så hade hon tappat lite av intresset och det var inte alls lika roligt... Jaha tänkte jag, det är nog inte värt att jag frågar. Man ska ändå inte blanda ihop sina jobbklienter med sina fritidssysselsättningar.

Så hon får va utan lussekatt! *tji* Men min lägenhetskamrat har fått (för att han står ut med min odiskade disk utan att säga nått) och 52 stycken musiker (om de är snabba i vändingarna för vi är nog fler än 52 är jag rädd för...) kommer att kunna få smaka på svensk tradition på torsdag.

Det ska bli spännande. Jag har spelat med dem i snart fyra år och aldrig tagit med mig fikabröd förut... *grin* och jag vet precis vad Ali (vår dirigent) skulle vilja säga, nämligen att hon hellre skulle sett att jag övade i tre och en halv timme istället för bakade! *lol*


Josephine - baklycklig
Kommentarer:
2005-12-04 @ 23:25:49
#1: Anne-Maj

Smart att visa dom i påsar!!! Jag kan tro att du bakade dom i påsen istället för ugnen:-) Serfram emot fikarapport.

2005-12-04 @ 23:30:48

Himmel... du fick till sådana där "knollvrar" på dom. *avundsjuk*

2005-12-05 @ 19:22:31
#3: fille

Dom ser lite brända ut. Beror säkert på ljussättningen. A och O i all fotografering.

2005-12-06 @ 00:07:20
#4: Josephine

Anne-Maj: OK ska bli! *rapport alltså ;)

Mamsen: lätt - ta lagom bit, rulla till en sträng, rulla ihop de båda ändarna mot mitten, voila. Jag jäser alltid halva tiden i bunken och halva tiden (om ens det) på plåten och så in i ugnen. Hans var en varmluftsugn så där tog jag det försiktigt och satte dem längst ner.

Fille: De SkA vara vackert gyllenbruna på toppen, de är INTE brända! *fuling* om du inte är snäll så kommer min giraff att punktera din noshörning... ;) (se "Orvar" på listan till höger)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: