giraffen197

2005-12-16
18:57:26

Sverige 17:e till 30:e December

Så blir det flyg och buss och häst och vagn (nja...)ut i ödemarken mitt i mörkaste Småland och där ska jag nu placera min belgiske ekorre från storstaden Bryssel... men han ser fram emot lugnet. Bortsett från en och annan långtradare och dånet från mjölkningsmaskinen (eller vad det nu är för en lantmakapär) i bondgården uppe på kullen så är det TysT, särskilt efter att husfabriken lades ner för ett antal år sedan. Han planerar att läsa och teckna. Jag planerar att dra med honom ut på skogspromenader och se till att han går ner två kilo på två veckor... hihi.

Och så ska jag få krama om min katt igen! *jippie* eh... fast "officiellt" är han inte min längre, jag har ju "officiellt" gett bort honom till mamma då jag inte kunde ta med honom ner... och ärligt talat, inofficiellt, så vill hon absolut inte bli av med honom längre. Han är en underbar, social katt. Det är bara när han har ofog för sig som han plötsligt blir "min" katt igen!?

Och pappagubben, för han har definitivt blivit "gubbe" nu... gråhårig och med haltande gång. Och brorsan som av Hakke blivit utnämnd till "Kapten Haddock" efter sitt coola självporträtt. Nu ska han få jobba ändå mer med pennorna.. jag beställde Tall Josephine-serier i påskas! deadline närmar sig... he he

Jag är också nyfiken på om den vita stickade tröjan mamma började på för länge sedan nu har blivit färdig och inpackad... fast den ska jag ju egentligen ha "glömt bort" vid det här laget så nu får jag göra en rejäl anstränging! *lol*

Vad har mer hänt? jo stormen förstås... så det blir kanske inte så mycket skogs i promenaderna utan mer utsikt från kullarna?

Imorgon innan flyget ska jag leta rätt på en belgisk flagga att sätta på förstukvisten. Det kommer att göra alla grannarna förbryllade (hon bodde ju i Holland???) och mata byskvallret för ett tag. Ha!


Josephine ;)

ps. jo, det finns inget internet därhemma, så räkna inte med någon ny blogg förrän i januari, kolla nyligen!
Kommentarer:
2005-12-16 @ 19:14:30
#1: rita

Ja det var ju rätt tid att få någon gå ner i vikt! Alla andra går ju upp. *skratt*
Jasså, det är din bror. Han skriver då trevligt, det lilla jag har läst! Men jag hittar han inte på nyligen, så du får informera den lille hur man pingar!
Önskar dej en trevlig resa hem, och att helegerna blir mysiga för dej och din familj!
Kommer det nått foto på katten kanske?

2005-12-16 @ 19:32:16

jodå, han finns där under "Spindlar på rymmen" (titeln på bloggen) och jag får se om jag lyckas fånga "monstret" med digikameran... annars får jag väl scanna ett foto ;)

2005-12-16 @ 20:00:21
#3: Anne-Maj

Aha är det din bror bakom "spindeln".. fniss. Kan du inte rymma till byns biblioteket med internet eller liknande och skriva hur det är i byn?
Godjul kramar från mig.

2005-12-16 @ 20:02:34
#4: Anne-Maj

tokig svenska som vanligt! snurrig efter sorteringen, av digitala bilder med siffror och datum.

2005-12-17 @ 22:17:01
#5: Kommissarie Akut

Har ni lördag nu eller vad är det frågan om?

2005-12-23 @ 17:51:47

Välkommen till mig och se bilden på en hårdrockare!

2005-12-23 @ 18:21:50
#7: sara

god jul vill jag önska dig!!!

kramar

2005-12-24 @ 07:58:47

God Jul!

2005-12-26 @ 11:09:03
#9: Mette

Hm.... jag hänger inte med på flaggorna... Du bor väl i Holland?

"Nyfiken granne"

2006-01-01 @ 11:54:27

OK... nu är det januari. Var är du?

2006-01-02 @ 21:50:00
#11: Anne-Maj

Idag är det 2:e januari, var är giraffen?

2006-01-02 @ 22:37:29
#12: Kusinen

Giraffen är fast i Sverige pga dåligt väder i Europa men ska enligt säkra källor återvända den 3/1. Misströsta icke!

2006-01-03 @ 22:46:35

Mette: ha ha, Belgarna är inga riktiga partioter (och Flamländarna håller ju på Flandern) så i turistshoppen fanns nästan ingenting med ngn Belgisk flagga... Patrick är annars Vallonare. De har en flagga med en tupp på eller nått sånt. Du är inte ngn granne så du ska inte bli förbryllad! *lol* Jag bor i Haag, Holland, Patrick bor i Bryssel, vilket ligger i - Belgien.

2006-01-03 @ 22:47:40

Kusin vitamin: tack så mkt! ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: