giraffen197

2006-04-28
21:19:38

Skrivarcirkeln: Sammanfattning och turordning

Manon var först ut den åttonde april med mitt ämne "Kejsaren av Kina". Det klarade hon med den äran och en hel del historiska kunskaper!

Därefter kom vår nya medlem Excessa in med ämnet: "Fjäderpennan och den franska revolutionen". Ett intressant potpurri skrivet den tionde april om pennor och revolutioner!

En liten tant fick ämnet Signalhorn och trafikljus vilket hon klarade av samma dag! Snabba ryck, men så hade hon också en härlig historia på lager från sin körskoletid :-)

Annaa Mattson följde upp den 12:e april med ett ämne som hade valts åt henne med tanke på hennes specialitet, Irland! Shane MacGowan, det man inte visste om honom innan fick man veta nu. På ett alldeles lysande stilistiskt sätt :-)

och efter att ha väntat (ok lite för länge) så plockade jag upp pinnen efter Annela som för tillfället inte har kunnat skriva eller uppdatera - ibland blir det trubbel med sånt också. Ta då och mejla någon av oss andra så kanske vi kan publicera texten i en annan blogg tills de tekniska problemen har åtgärdats?

Mitt ämne "Det kom ett mejl/brev" (den 28:e april) syns här under.


Följande turordning blir det nu:

Manon - ämne: "Uppe på berget"

Flasknosen

Liza

Excessa

En liten tant

Annaa

Annela

Mette (Ny blog!)

Josephine



Lycka till! och glöm inte att säga till om du inte kan plocka upp pinnen i tid - som vanligt har du tre dagar på dig :-)
Kommentar:
2006-05-24 @ 19:34:47
#1: Annaa M

Du lämnade över ämne till Mette va? Som jag i brådskan med att komma iväg till Irland glömde göra i tid! Tack för vänlig kommentar om mitt Shane MacGowan-bidrag för resten!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: