giraffen197

2006-12-12
18:34:56

Julsång

Jag har fått en jullåt!

Barbakvinnan har letat upp en mysig jullåt till varenda en av oss som regelbundet kommenterar på hennes blogg, hur gulligt som helst! :-)

Och vilken låt dessutom? precis min smak, vackert piano, en retsamt leende röst på gränsen till Björck men utan hennes konstiga jazz-falska-sliringar.

Njuter :-) nästa helg flyger jag hem till föräldrarna, så texten stämmer inte riktigt... jag kommer att sakna min ekorre.

ekorre

Visserligen skickar han med mig sin kusin, men....

*grin*
Josephine
Kommentarer:
2006-12-13 @ 22:38:54
#1: Josephine

Webblogg har strul med mycket trafik och ett extra minne som är försenat från England, men eftersom jag vanligtvis(?) ändå inte bloggar varje dag så går inte min värld under för det.
Värre är det när jag inte kommer inte på min webmail vilket har hänt ibland, den betalar jag för, inte mycket, men funka ska den likt förbaskat. Mejlen är viktigast.

2006-12-14 @ 20:02:02
#2: Carola

Hej
Va kul att du hittat mig. Jo folk frågar om jag har eskort med mig. Ska se om jag kan få någon av tjejerna att följa med me kameran.
Annars går jag långtidssjukskriven med utmattningsdepr, men hoppas att jag snart ska få arbetsträna.
Visst är Barbkv härlig, tror hon kan komma på vad som helst hihi

//Kram Carola

2006-12-14 @ 23:33:39

Skönt att knäoperationen gick bra!

2006-12-14 @ 23:53:17
#4: Carola

Ja nog är det så, men mitt bottnar först och främst från barndommen, sen ett kraschat äktenskap. När jag sen träffade min nuvarande man som tog hand om mig och verkligen ställer upp, så kom allt i kapp.
Jag har kort på vovven och katterna i ett inlägg som heter, kärlek över gränser.
//Kram Carola

2006-12-15 @ 11:19:22
#5: IZZY

jag jobbar på västgården vårdhem mitt i stan, ett jobb jag verkligen trivs med så jag anser mig har haft tur =) ja du har rätt, ett leende, ett vänligt ord, en kram känns närmare magi än ett stjärnfall idag för mig med :) hur är det med dig nu för tiden då ?

2006-12-15 @ 12:40:14

Hej vilken tur att den vart bra... kram anki

2006-12-15 @ 16:42:45
#7: Veronica

Vad skönt att operationen är över och att det känns bättre =).

Det blir ju jättedyrt med lägenhet på kontinenten om man ska köpa på sig vitvaror och dessutom golv! Är hyrorna billiga i jämförelse med här hemma? Det tycker man ju att dom borde vara om man bara betalar för själva grunden ;)

Ha en trevlig resa hem! =) *kramar om*

2006-12-15 @ 18:30:32
#8: Josephine

En liten tant, Veronica - jo, det har gått snabbt. Idag gick jag utomhus utan kryckor. Det känns ju litegrand, men knäet har inte svullnat upp så jag tror det går åt rätt håll. Skulle inte förvåna mig om jag trots allt kan börja jobba direkt efter nyår. Vi får väl se.
Lägenheterna här är inte billiga, hyr man via ngt av bostadsbolagen för billigare våningar (ung. "allmännyttan") så går det väl (än så länge), men om du behöver ngt snabbt privat så är det dubbelt så dyrt! I hyran ingår inte gas, vatten och el så för en trea får du ge minst 450 euro per månad (inkl.). Privat kommer du inte åt en trea under 750 euro idag. Storstäder är sig lika... bostadsbrist, bostadsköer och överhettade bostadsmarknader med skyhöga priser...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: