giraffen197

2006-12-02
19:18:13

Spel

Är det någon mer än jag som är helt såld på DNs "Ord på ord"?

Http://www.dn.se under "serier och spel"

Hittills har jag inte kommit över 200p... 199 idag. Det är enerverande att spelet inte godtar egennamn eller presensformer av verb... Grrrrr*

Annars är min favorit Sudoku sweep på king.com. Enda nackdelen är att efter alla gratisomgångar måste man ändå sätta in en slant för att få fortsätta. Nåväl - den slanten räcker i evighet för även med 50 öre kvar på kontot så kan man alltid spela gratis! dvs. matcher mot andra gratis-spelare som inte vill dobbla.

Och därhemma lär det bli Trivial pursuit. Finns det online svensk Trivial pursuit någonstans? Jag är fullkomligt hopplös på de rosa frågorna (underhållning), de bästa är de blå (geografi).

Vilka är dina?

Josephine

Andra bloggar om: spel, Trivial pursuit, TP
Kommentarer:
2006-12-02 @ 22:35:50
#1: RS

Trivial pursuit tycker min äldste son mycket om, så han tvingar mig med jämna mellanrum att spela det. Och han vinner jämnt.

2006-12-03 @ 00:09:37
#2: Josephine

RS - enerverande! fast kul ändå ;-)

2006-12-03 @ 15:41:47

Jag gillar inte att dela in saker i färger. Jag föredrar antingen Terrorists eller Counter Terrorists.
Sedan kan man kanske hitta på olika namn på Trivial Pursuit och jag föredrar då att kalla det för Counter Strike, och ja, det går faktiskt att spela online.

Det är lite mer inlevelse i Counter Strike än i det vanliga Trivial Pursuit. Här delar man in sig i olika lag som har olika uppgifter. Ena laget kanske håller på att lösa problemet då helt plötslig ett par andra kommer och spränger sönder allting! Se det som att man måste klara av att lösa ett ord på tid.

Andra gånger kanske ena laget har ett fullt ord, men det andra laget måste stjäla det för att klara vinna omgången.

Ibland kanske en del inte alls vill vara med och lösa något problem och försöker döda alla som jobbar hårt med uppgiften. Då kanske det blir lite hektiskt och man vet inte riktigt vem man skall lita på.

Men i det stora hela så tycker jag det är som ett stort Trivial Pursuit fast med granater och maskingevär. Lite så där... mer inlevelse.

2006-12-03 @ 16:17:54

Jag brukar vara bra på de flesta frågorna, kanske något sämre på nöje och sport.

2006-12-03 @ 19:31:44
#5: Josephine

Kommissarien - Du är för härlig! jag skulle inte ha skuggan av en chans i ett sådant spel mot dig, innan jag hinner vända mig om har du skutit ner mig från fyra olika håll juh...

Lars Anders - alltid trevligt att vara så allmänbildad... eller så gör man som min vän i Gbg, läser alla frågor och svar innan... ;-)

2006-12-05 @ 08:33:28
#6: Mari Lo

"Är det någon mer än jag som är helt såld på DNs "Ord på ord"?"
Jo :`) ...nu ja... Jag är fast!

Mycket kul i din blogg, engagerat och engagerande.

Tack för uppmuntran i min gästbok.

2006-12-05 @ 22:00:46
#7: Josephine

Hej Mari Lo, kul att du hittade hit!
och jätteroligt att du gillar bloggen! :-)

2006-12-05 @ 22:23:10

TP går i regel bra, så när som på sportfrågor.

Jäss, Ord på ord är en favorit. Men jag har inte förbättrat poängen. Det märkliga är att jag fick högsta resultatet första gången jag körde spelet.

2006-12-05 @ 22:30:20
#9: Josephine

frktjatlund > det kallas "nybörjartur". Första gången ja spelade Black Jack låg jag på 160kr plus innan jag gick back igen. Det har sedan dess aldrig upprepats... (trots att jag vet mer om spelet nu!)

2006-12-07 @ 13:37:51
#10: Annela

Jag kan inte komma in alls:-(( Kommer fram till spela spelet och sedan blir det bara den grå tomma spelplanen. VAFÖR?? Jag vill också prova!!

2006-12-07 @ 15:46:15
#11: Josephine

Annela - du får mejla DN och fråga... Kan vara att din dator blockerar det styrelement som behövs för att spela spelet "Java Applet WOW canvas" - då ska du trycka på mellanslag eller enter för att aktivera det. (så står det på holländska i min webbrowser, Internet Explorer)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: