giraffen197

2006-07-17
22:07:22

Ämnesförslag till nya skrivarcirkeln

Tack alla för alla snälla kommentarer! *ler*
(jo, jag Är väldigt nöjd själv, det enda frustrerande var att
man ju var tvungen att begränsa sig hela tiden... och inte skriva så utbrett och långt som en riktig deckarnovell eg. är.)

Inför den nya omgången kom Liza med ett bra förslag att vi allesammans samtidigt ska skriva om ett ämne.

För det första vill jag lite rättvist utlysa en röstning om ämnen - och jag föreslår att du lämnar ditt förslag i en kommentar här under - ETT förslag. De första FeM förslagen röstar vi om och det antagna förslaget skriver vi sedan om - och för att det ska bli samtidigt så får vi sätta ett slutdatum och klockslag när allesammans på en gång publicerar sina verk online!

När jag har fått in fem förslag skriver jag en ny blogg med de fem förslagen så att det blir tydligt och ett datum när röstningen ska va' klar.

De fyra förslag som IntE antas kan sedan användas av den som vill skicka vidare ett ämne (för cirklen efter denna "massproduktion") men fantasin tryter.

Jag ska fundera lite till,
jag skulle vilja komma med ett Mette-ämne, jag är så bra på en-ordiga ämnen, men en konfliktfylld fråga är så spännande...

*ler*
Josephine
Kommentarer:
2006-07-18 @ 16:20:48

Snabbar mig på med ett förslag till enords-ämne: MÖBLER

2006-07-18 @ 19:31:30
#2: Josephine

och här kommer mitt: "Sänka skepp" kan på två eller tre eller flera håll ut, måste inte vara sällskapspelet, även om det förstås kommer först i tanken ;-)

2006-07-18 @ 19:56:35
#3: Mette

De sju dödssynderna.

2006-07-19 @ 10:23:10
#4: Mette

Hm ... om vi inte kan ta de sju dödssynderna så föreslår jag "Den gyllene regeln". Jag vet ju inte vad ni hade innan jag gick med så hojta till så kommer jag med ett nytt! Jag älskar att ge så´nna här förslag på ämne! = )

2006-07-19 @ 17:28:05

Mitt förslag är "djuriskt".

2006-07-19 @ 19:43:10
#6: Josephine

ok. ett kvar! kom igen ;-)
För de sju dödssynderna se biföljande länk:

http://tinyurl.com/hwue8

Annelas blogg kommer inte upp (just nu)?

2006-07-19 @ 21:54:50
#7: Annela

Jo.nu kommer den upp. Jag föreslår: LÄSNING

2006-07-20 @ 20:40:10
#8: Excessa

Ajajaj och ojdå.. vars har jag vart som missat detta.. Lite bortblåst kanske.. Men det gör inget för ni har ju fixat det ändå *fnissar*

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: