giraffen197

2006-07-22
11:27:48

Diskfrustration

Och jag tycker jag är dålig på att diska ordentligt efter mig... Ibland står den två-tre dagar och torkar in - i det AllmänA köket, vilket inte alls är bra. Lyckligtvis är Iris en förträffligt avslappnad person som inte alls har något problem med detta och hon drar sitt strå till stacken med sopor och golvrengöring vilket känns toppen :-) Det blå rummet är just nu inte uthyrt, men snart kommer det en ny student och det lilla rummet, han som bor där kommer emellanåt och hämtar sin post och duschar, men han använder inte köket.

Om jag är dålig, då finns det trots allt någon som är sämre! Allting i denna världen är nu en gång för alla relativt. Det märks att Patrick har fullt upp under veckorna på sitt arbete... ofta när jag kommer hem till honom rullar jag upp skjortärmarna (bildligt talat) och diskar vad som måste vara en veckas disk och ibland mer, men det finns gränser.

Denna helgen efter en jobbig het vecka är verkligen det sista jag tänker göra att ställa mig och i hans opraktiska disksystem (diskstället står på den enda lediga platsen i andra änden av köket!) och diska två veckors disk! Glöm det!! Tvärtom... satte mig vid köksbordet och så fick han gå ram och tillbaka med en diskad sked, en diskad kniv... och när han trodde att han var klar bad jag att få en liten sked för äggen.

Jag vet mycket väl hur omöjligt det är att få tag på de däringa skedeländingarna i en gigantisk diskbalja med 1 1/2 veckas disk i! Där stod han och plockadeoch plockade i säkert fem minuter innan han kom på att han hade en tesked i sovrummet efter någon liten mousse eller youghurt som han ätit där. När han kom tillbaka och såg mina menande skrattande ögon tittade han på mig med sitt typiska leende och suckade: "Jo du har rätt, sa han, du har alltid rätt!"

Ah, denna karl, fullkomligt underbart hopplös!

*ler*
Josephine

ps. Glöm inte att rösta!!! (se nedanför)
Kommentarer:
2006-07-22 @ 11:51:41
#1: Mette

Jag kämpar här hemma med att inte ha det som Patrick. Jag hade det alltid så förr. Jag har alltid varit extremt dålig på att sköta ett hushåll. Så jag kämpar just nu som tusan för att få in vanor. Att diska varje dag eller åtminstone varannan.

Förr när jag var tillsammans med C så fick vi alltid diska det vi behövde för att göra middag. det stod skitigt (allt!) på diskbänken ... så ... trist. = /

2006-07-23 @ 00:24:57

Jobbigt när man samlat disk och sedan ska ta reda på det... enklare att redan från början snabbt diska av grejorna. Tack och lov har jag nu för tiden diskmaskin - men den ska tömmas och laddas...

2006-07-23 @ 21:54:47
#3: fille

Diskfrustration... jag trodde du hade problem med din hård-disk. Vi liver i olika världar :c)

MEn jag har också ett system med varannanveckasdisk. Dessutiom har jag ett kök med låg diskbänk, så man får böja sig ner så man nästan kan knyta skorna...

2006-07-24 @ 20:22:45
#4: Josephine

Mette- jo, det är faktiskt inte roligt att behöva diska innan man ska laga maten... men efter middagen är man ju bara så mätt och trött.... *argh* Varannan dag är ändå hyffsat.

Nina- och så kan man ändå inte diska allt i den. Fina servisen med guldkant, vissa grytor och omöjliga vaser och stekpannor och en massa annat som man ändå står och plaskar med i diskhon. Min mamma sa alltid när vi bodde hemma att hon inte behövde en - hon hade redan tre! (=resten av familjen ;-)

Fille - skaffa en plastbox att ställa PÅ diskbänken att diska i. Har jag gjort här och hos Patrick. (Man får inte vara dum, då blir man politiker)

2006-07-24 @ 21:18:12
#5: Josephine

Just nu kan jag inte komma in på min blogg för att skriva något nytt - men jag vill bara säga: Rösta! (ni ca 75 pers. som kommer hit av ngn anledning) man måste inte va medlem i skrivarcirkeln för att rösta tycker jag. Dött lopp funkar ju bara inte...

2006-07-25 @ 07:24:12
#6: Mette

Jo.. speciellt om man är två eller som jag en. Det blir inte precis nå´n disk på en dag.

2006-07-25 @ 10:37:32

Jag trodde ni diskade fortfarande och var imponerad av hur mycket porslin ni måste ha! ;-)
Trist att inte komma in på bloggen. Hoppas det löser sig omgående.

Kommissarie Akut har löst problemet med dött lopp mellan ämnena åt oss. Så hur blir det nu? Vilka är med och när har vi deadline?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: