giraffen197

2006-07-01
00:05:03

Agent Scully pratar franska

Eg. hade jag velat lägga upp en fin solnedgångsbild från Scheveningen, men min dator är i Haag och jag är nu i Bryssel så det blir först nästa vecka.

Och hur irriterande är det på en skala från ett till tio att zappa in sig på de sista tio minuterna av ett X-files program, ett som dubbats till franska dessutom?... (åtta och en halv) Att be om en direkt översättning fungerar inte heller så bra eftersom jag förstår ungefär hälften av vad agent Scully säger, även om hennes läppar inte följer stavelserna särdeles precist, och min översättare är inte så snabb på de längre mer komplicerade monologerna - just de som jag behöver hjälp med att hänga med i! argh*

X-files har dessutom en tendens att vara irriterande i sig självt då man alltid får en massa förmodanden om utomjordingar och konspirationer som aldrig bekräftas, hm.

Det mesta är irriterande en sen fredagskväll när hela kroppen skriker av trötthet efter arbetsveckan.... sängen nästa!

Josephine - Zzzzzzz

ps. Glöm inte att anmäla dig, du som gärna skriver, till Skrivarcirkeln innan måndag.
Kommentarer:
2006-07-01 @ 08:36:13
#1: Mette

Jasså dubbar de TV i Belgien? Knepigt att de fortfarande dubbar i så många länder.

2006-07-01 @ 09:27:33
#2: Josephine

Det kan ha varit en fransk TV-kanal, vet inte så noga, de har liksom en biljon TV-kanaler från sju åtta länder här...

2006-07-03 @ 07:28:16
#3: el pedro

Scully är en jävel på att prata tyska också.
Hon kan många europeiska språk ;)

2006-10-25 @ 00:11:44

Inte helt chockerande att det är dubbat i Belgien också. Det verkar vara åt det där hållet alla "dubbare" söker arbeten. X-Files på franska? WTF!??
Undrar om livet är fullt av äventyr när man jobbar som dubbare? Man lär sig i alla fall en hel del språk skulel jag tänka mig. Kan du kolla på arbetsförmedlingen där i Haag om det finns de som söker efter dubbare?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: