giraffen197

2006-06-17
10:53:38

Kommentarer

ok. så har jag varit ute och bloggsurfat lite igen... det blir inte så ofta numera, jag är inne i en bokläsningsperiod igen.

En av de bloggar jag besöker är Lotta Grönings Aftonbladet-blogg, trevligt att se lite mera av människan bakom journalistrollen. Det går att kommentera där vilket är ännu trevligare. Tyvärr lade jag märke till två sorters kommentarer från två andra bloggare/läsare.

Den ena var rent ut sagt otrevlig och brydde sig inte ett dugg om att åtminstonde försöka formulera sin kritik på ett sansat sätt. Nej, det rackades ner med stora kanonen. Jag undrar vad en sådan människa egentligen förväntar sig när hon skriver sådana negativa kritiska kommentarer, för inte förväntar hon sig väl en lösning på problemet?

Den andre bredde ut sig med en A4-sida per kommentar och bara det gör att få antagligen kommer ens att läsa igenom det han hade skrivit... men det värsta var, när jag kontrollerade hans blogg, att han faktiskt hade kopierat hela sitt eget blogginlägg i en kommentar i Lottas blogg! Ett sådant beteende skulle jag aldrig tolerera i min egen blogg.

Vill man ha besökare så går det så bra att skriva något intressant, välformulerat som ansluter till det som bloggaren har skrivit om, men inte kopierar man väl sin egen blogg i någon annans??

För övrigt måste ni läsa En liten tants skirvarcirkelbidrag "Omtankar" som verkligen berör.

CU soon!
Josephine - på blogghumör
Kommentar:
2006-06-17 @ 14:49:02
#1: Mette

Hm... ja, det verkar ju hur knepigt som helst - det där med bloggen. Trist.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: