giraffen197

2006-06-27
21:28:07

Skrivarcirkeln - sammanfattning och inbjudan!

Flasknosen var först ut med ämnet "Cigarren" den 3:e juni. En sällsynt vacker berättelse om förälskelsens glöd.

Excessa följde därpå med ämnet "Dans" den 14:e juni. (Ett längre avbrott som vi ska råda bot på inför nästa runda.)
En tankedans mellan fönsterrutorna.

En liten tant följde därpå med ämnet "Omtankar" som berörde - djupt. (17:e juni)

Annaa tog upp pinnen med ämnet Campingsemester, här länkat till den andra "officiella" cirkel-texten, även om hon också skrev en första barndomsminnes-text även den läsvärd. Fiktion på Irland, lätt och avslappnande... om jag hade tyckt om öl skulle jag beskrivit den som en god svalkande öl. (19:e juni)

Annaa spann vidare på temat från sin text och bad Mette skriva om En sommarförälskelse. Det blev en liten novell (25/6) som hon genom vår uppmuntran skickade till VIP Story.se dit också länken går. Udda, bizarr, gripbar och samtidigt flummig. Måste läsas!

Och så "skolavslutning" en samling blandade minnen här under.


Nu!
Vill du vara med i en runda av skrivarcirkeln?
Då ska du anmäla dig här senast den 2:a juli. Måndagen den 3:e juli kommer en ny blandad turordning som gäller för en runda.

Reglerna är som följer: ämne > fritt, tid > tre dygn, anmäl att du tagit upp pinnen, samt när du är klar och skicka omedelbart pinnen vidare med ett nytt ämne till nästa och anmäl tydligt hos denna. Skrivarcirkeln lämpar sig inte för "tittar-på-min-blogg-en-gång-i-veckan-bloggare", du kan få din pinne efter tre dagar, men du kan också få den inom 1 1/2 timme efter föregående om denna har flyt!

För mera utbredd konstruktiv kritik och kommentarer - skriv gärna mejl! Vi skriver ju inte för byrålådan här :-)

*ler*
Josephine
Kommentarer:
2006-06-27 @ 21:59:19
#1: Mette

Ja, jag behöver det här. Jag har nå´t knepigt neuroligiskt handikapp med att slöa till det. Jag behöver verkligen strikta ramar om när man ska bli klar så jag är helt klart med. Annars får jag aldrig nå´t skrivit.

2006-06-27 @ 22:00:15
#2: johannapannan

jag hänger på!
( vi åker visserligen bort några dagar nästa vecka men förhppningsvis ställer det inte till problem?)
kram och tack för att du påminde mig

2006-06-27 @ 22:08:53
#3: Josephine

Mette - dito. Fast jag har en dum vana annars att tänja på alla ramar tills de spricker.

Johannapannan - you're welcome! spännande att se hur cirkeln snurrar vidare!

2006-06-27 @ 22:35:44

Jag är med, självklart! Måste säga att detta var en alldeles strålande idé Josephine!

2006-06-27 @ 22:40:39
#5: Excessa

Ja tack, jag vill gärna vara med en vända till!
Det är underbart skönt att få ett ämne o behandla som man vill.. dock inte misshandla.. fast jag funderar på att skaffa katt.. :-)

2006-06-27 @ 22:41:51
#6: Ninni

Låter spännande!! Skulle ju gärna vilja vara med, men tänk om jag får ide torka!!

2006-06-27 @ 23:07:09
#7: Josephine

Flasknosen - eg. bara en variant av den stora bloggstafetten, men i mindre skala :-)

Excessa - jomenvisst är det! och katter är underbara :-)

Ninni - ingen risk - det finns alltid något att skriva om! och du har tre dagar på dig att kläcka ideer och förkasta dem ;-)

2006-06-27 @ 23:20:45

Tant anmäler sig till skrivarcirkeln!

2006-06-28 @ 07:42:29
#9: Ninni

Jag är med!!!Hur gör man???

Ha en bra dag, kram

2006-06-28 @ 15:10:01
#10: Liza

Jag vill vara med igen, om jag får!

2006-06-28 @ 18:55:49
#11: Josephine

Ninni - som du just gjorde - anmäler sig här :-)
Vill du veta mer än vad som står i ovanstående post kan du titta under kategorin "skrivarcirkeln".

Då är vi just nu åtta personer - Mette, Tant, Flasknosen, Excessa, Johannapanna, Liza, Ninni och jag - fortfarande ett par dagar kvar, vi får se om det kommer någon mer.

2006-06-28 @ 22:55:18
#12: Annaa M

Jag står över den här gången eftersom risken är stor att pinnen kommer precis när jag åkt till Irland.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: