giraffen197

2006-06-02
21:13:14

Skrivarcirkeln- sammanfattning och ny turordning

Manon var först ut med "Uppe på berget" den 3:e maj. En vacker text :-)

Snabbt därefter Flasknosen med "När jag satte upp en antenn" den 4:e maj Jag skrattade så tårarna rann!

Excessa med "Gatlopp" den 8:e maj. Väckte mina egna gamla UV-scouting minnen till liv... *gnisslade tänder*

En liten tant skrev om "Förutfattade meningar" den 12:e maj med en sådan bravur att grannen under måste ha undrat om jag andats lustgas...

Annaa skrev om "Romantik på 2000-talet" den 17:e maj med ett snett leende åt media-världen och dess kändispar.

därefter en liten lucka men till sist plockade Mette upp pinnen (som jag slängt över tidigare då både Annaa och Annela var bortresta)

och skrev den 26:e maj om Växjö och hur vi möttes. Mata ner till rätt datum, någon permalänk lyckades jag inte hitta. (??)

Därefter mitt bidrag nedanför, vilket jag fick ämnet till den 29:e, så jag är bara 15min över tid... Om vi nu ska vara knussliga, men det är ju OxÅ en av utmaningarna! att inte bara skriva utan att skriva något läsbart inom tre dagar.


Här är nya turordningen där jag har nöjet att välkomna Flaxa ombord!

Flasknosen som får ämnet "Cigarren".

Flaxa

Manon som i denna turordning bör ha kommit tillbaka från Budapest och vara skrivsugen som bara den ;-)

Liza

Excessa

En liten tant

Annaa

Annela om hon tar sig tillbaka till bloggen... (?)

Mette

och Josephine.


Tiden är som skrivet tre dagar, rapportera tydligt när pinnen går vidare och till vem + ämne - i din blogg, i nästas blogg och du får guldstjärna om du även gör det här... deltagare ombeds att gärna upprätta en kategori för skrivarcirkeln (gör adm. lättare). Märker du att tiden inte räcker till, att du har prov eller affärsmöte eller en höftoperation just den veckan så tala om det! När cirkeln snurrar på som den ska är det strax din tur igen :-)

Lycka till!
Josephine
Kommentarer:
2006-06-02 @ 21:44:48

Ska snabbt tala om att ämnet är taget!

Kommer åter och läser ditt bidrag senare. Trevlig helg!

2006-06-02 @ 21:48:44
#2: Bloggblad

Heja på!
Jag har ett starkt tryck på mig att skriva del II av min första barnbok, så min tankeverksamhet går sina egna banor.

2006-06-03 @ 14:10:42
#3: Mette

Hej hå!
Ska vi alltid ge ämnet till samma? Såg att jag ska ge dig igen! Inte för att det gör något men jag bara undrar! Håller med om att det var dumt att jag väntade så länge... men som jag skrev har jag ju varit väldigt um... hängig. Ska verkligen försöka skärpa mig den här gången!
Kram!

2006-06-03 @ 20:33:44

Ska bara meddela att jag nu har mitt bidrag "Cigarren" rykande färskt och nypublicerat. Flaxa är på sin blogg meddelad ämnet "Dans".

Det gick undan, men när hjärnan satte igång ville den inte sluta, hehe.

2006-06-04 @ 13:41:03
#5: Josephine

Mette - jag har ändrat lite ibland men inte så mycket, därför att jag vet inte hur pass på allerten alla i cirkeln är att kolla upp turordningen... jag ska fixa en helt ny nästa vända. Fast eg. betyder inte vem som ger till vem så mycket - hur texten ska vara är ju ändå totalt fritt! (självbiografiskt, fiction, satir m.m.)

Flasknosen - kollar i e.m. nu tjatar Patrick om vår shoppingrunda i Amsterdam (enda söndagsöppna stället i hela Nederländerna...)

2006-06-05 @ 12:03:40
#6: Flaxa

Jag skäms lite. Sista tenta i morgon och sambons pappa har hamnt på sjukhus. Kan jag få hoppa den här gången.
Hur gör jag nu?

2006-06-05 @ 12:52:54
#7: Josephine

"Dansen" går vidare till nästa! bara skicka vidare :-) hoppas din svärfar snart blir bra igen. *cyber-kram*

2006-06-14 @ 22:46:05
#8: Excessa

Vill ha en liten guldstjärna jag ;-D
Paketerat o redan leverarat till En liten tant :)

2006-06-19 @ 10:18:53
#9: Annaa M

Har nu skrivit mitt senaste bidrag under rubriken Campingsemester (3) och levererar innan den här dagen är slut pinnen till Mette efter att första ha tittat in till Annela igen.

2006-06-19 @ 17:59:18
#10: Josephine

Annaa - perfekt! ska kolla :-)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: