giraffen197

2006-03-05
14:13:56

Veckans frivolitet (6)

frivarmband2



Lite enkelt knåp på tågresan. Jag hittade jättebra långa träpärlor i en liten affär med hobbymaterial och framförallt pärlor. Jag älskar halsband, tycker om att göra halsband (kombinera mina egna mönster och pärlor) men jag använder nästan aldrig halsband? Inte heller armband särskilt ofta, men de är roliga att göra i frivolitet med delade ringar. Så enkla och samtidigt ganska snygga.

Denna är gjord med en dmc-tråd flamgarn (storlek 8) och en tråd vinröd Amann seralon. Båda har sina nackdelar - dmc 8 är för lös och för grov och amann glider inte så lätt när man ska dra ihop ringarna. Men till enklare arbeten fungerar det bra. Jag borde köpa fler riktiga frivolitetsgarner över internet :)

Josephine - knytare


Andra bloggar om: ,
Kommentarer:
2006-03-06 @ 19:48:14
#1: N|.

Det såg ut som ett tortyrredskap ;)

2006-03-06 @ 20:40:02
#2: Josephine

*skrattar högt* Där ser man... man ska inte be, man kan få bönesvar! *grin* Tror aldrig ngn förr har gett det omdömet om ett frivolitetshandarbete...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: