giraffen197

2006-05-15
20:34:53

Nya skor idag

För första gången har jag varit och inventerat på "Caland skor" i Rotterdam med lyckats resultat! Leltz dog i våras och med honom las affären i Haag ned och Big Shoe i Amsterdam har stängt inte bara Söndag och Måndag utan också Tisdag! tji fick de! vill de inte ha öppet så slipp mig då >:-P

gronasandaler


Inför sommaren ville jag för en gångs skull ha lite mer feminina sandaler och inte klumpiga herrsandaler. Ursköna att gå på! storlek 44, 80€ kostade dessa.

nyaskor


Och de här kunde jag ju bara inte låta bli. Jag behöver ett par svarta finskor... visserligen inte jättesvarta, meeeeen så snygga! Italienska förstås. Det verkar som om det bara är italienare som kan göra tjusiga skor.

nyaskor2


Det roliga var att detta var sista paret av den anledningen att det är ett omaka par - den vänstra är storlek 45 och den högra storlek 44. Ofta har de med omaka storlekar en större högerfot, men min hallux på vänsterfoten är betydligt större än den på högerfoten, så denna kombinationen fungerar faktiskt! Annars brukar jag alltid köpa samma storlek. Den ljusare framdelen är mjuk och följer med foten :-) 115€

Enbart tack vare Amelia som betalar för de fotografier de har valt ut till artikeln, annars hade jag aldrig haft råd. (se juni-numret som kommer den 8:e juni)

*ler*
Josephine < blivande skofetishist?


In English:

New shoes today

For the first time I've been inventing(?) researching at "Caland shoes" in Rotterdam with a successfull result! "Leltz" died in the spring and with him them shoeshop in the Hague was closed and "Big Shoe" in Amsterdam is closed not only on Sunday and Monday but also on Tuesday! "tji" they got, if they are not open then they can do without me. >:-P

For the summer I wanted for once to have a nice pair of female sandals and not clumsy mens sandals. Wonderful to walk on! size 44, 80 euro.

and these ones I couldn't resist. I needed a pair of black nice shoes, ok not all black but soooooo beautiful! Italian of course. It seems it is only italians who can make nice shoes.

The fun is that this was the last pair because the shoes are of different sizes. The left one is size 45 and the right one is size 44. Usually when someone have one foot bigger than the other it is the right foot, but my bunion on the left foot is bigger than the one on the right foot so this combination actually works! Otherwise I always use to buy the same size. The lighter frontpart is soft and adjust after the foot. 115 euro.

Only thanks to Amelia (Swedish womens magazine) who pays for the photos which they have chosen for the article (see the June-number 8th of June).

*smile*
Josephine < becoming a shoe-fetishist?
Kommentarer:
2006-05-15 @ 22:18:23

Kanonsnygga skor - både sandalerna och "finskorna"! :-)

2006-05-16 @ 23:11:32

Coolt och snyggt! Lyckade köp är skoj... =)

2006-05-16 @ 23:11:38

Jättesnygga!

Annaa har skrivit i ett inlägg att skrivarcirkelbidraget ska komma imorgon 17 maj.

2006-05-17 @ 01:51:29
#4: Annaa M

Åh de gröna sandalerna är svinsnygga! Den andra är helt ok också men...

Nu har jag skrivit mitt cirkelbidrag, äntligen!

2006-05-17 @ 07:17:15
#5: Anonym

Verkligen skisnygga. Och vilken tur du hade med Amelia!!

2006-05-17 @ 11:28:11
#6: Manon

Jättefina! Blir avis här:). Gillade båda...har inte sandaler själv längre (men de är snygga) för mina fötter är inte så fina:).

2006-05-17 @ 20:44:01
#7: Josephine

Visionären - Tack :-) har du oxå stora fötter? *Väntar på reaktion från Gitta... *grin*

Karro - jo, och för mig är det extra kul eftersom de få butiker som HaR lite större storlekar ofta har ett ganska litet och tråkigt sortiment - men Caland - wow! jag botaniserade säkert en timme bland alla skorna- härligt!

En liten tant - fint! läste det idag, och såg att Annela är borta och Annaa har inte lämnat nytt ämne vidare så jag har gett pinnen vidare till Mette med ett vågat ämne...

Annaa - men? inte din smak kanske? smaken är som baken, delad! *grin*

Mamselamsen - de såg TV-programmet och mejlade mig, jag brukar fråga om man får honorar och sådär, FHM fick jag ingenting av (!) inte ens ett nummer hemskickat(!) Amelia verkar reko.

Manon - mina fötter är inte heller speciellt fina med de stora halluxarna tår som kryper in under varandra, hammartår och fotsvamp eller vad det nu är (har en in i helsicke fotsvett) Därför är det så kul att hitta skor som täcker över eländena på ett snyggt sätt... silversandalerna (se sko-blogg 2:a Februari) är eg. inte rätt sort för att skyla över, men de var ju såå fina.... *liten suck*... och jag fick dem i present :-)

2006-05-17 @ 23:34:28
#8: Gitta

Ja, genast var man ju tvungen att rusa hit och titta!
Annars brukar jag faktiskt titta in lite då och då i alla fall, även om jag inte skriver så ofta, men när du skriver så lockande om skor på makens blogg var jag ju bara tvungen!

Kommande Amelia kommer alltså för en gångs skull handla om STORA skor? Tacka mig, det var jag som gav henne ideén för ca ett år sen med ett ilsket telefonsamtal...
Kunde inte jag fått ett par dojor då?

De gråsvarta är vrålsnygga!!!! Ska genast spana in Caland!

2006-05-17 @ 23:44:04
#9: Gitta

VILKA PJUK!

Kan du inte be dem fixa en översättning av webbsidan, så att man begriper om det går att handla via postorder eller så. Jag tyckte det verkade som om man kunde beställa en katalog?

Priserna var ju helt OK med svenska mått mätt för stora storlekar!

2006-05-18 @ 19:27:03
#10: Josephine

Gitta - nix, inte direkt eller kanske indirekt... det är en artikel med mig. Amelia blev intresserade efter TV-programmet.
Caland säljer inte skor via postorder om du inte vet exakT vad som skulle passa dina fötter. Om de postar till utlandet vet jag inte för det stod det inget alls om. Jag håller med dig om att priserna är "normala" (för oss med stora fötter), men det är ändå mycket pengar så det är bättre att du kombinerar med en Transavia resa Skavsta - Amsterdam och shoppar tre par på en gång. Jag köper aldrig över postorder - trots angiven storlek vet man aldrig med modellen, en rem kanske är för kort, framdelen på 44-orna för trånga, hälen för vid - you name it.
Mejla dem via formuläret under "contact" eller ring. Skippa nollan i början bara eftersom du ringer internationellt- Holland är 31.

2006-05-20 @ 08:23:07
#11: Gitta

Okej då, du får väl äran (och skorna!).

De hade en modespecial förra sommaren med "stora kvinnor" men alla dessa kvinnor hade av någon anledning privata skor.
När jag slutligen fick tag på redaktören hade vi ett långt samtal om att längre kvinnor även har längre fötter, och att det faktiskt är rätt svårt att hitta någonstans att handla de där snygga skorna man vill ha.
Bra upplägg för en ny artikel, sa hon...
Fast jag var ju rätt sur i början förstås!

2006-05-20 @ 14:30:44
#12: Mette

Urtjusiga - de nedre. Jag gillar också den typen av skor. Inte rundade. Köpte ett par på Tradera som jag kan fota. De var i ganska bedrövligt skick men jag lämnade in dem och nu är de fina!

Nu är jag lite mer på G med skrivandet igen så småningom kommer min text att bli till också - ledsen att ni får vänta - men jag har helt enkelt varit för låg.

2006-05-20 @ 23:08:38

Svar om stora fötter: njae, det har jag väl inte direkt, stl 39-41 beroende på modell... jag tyckte bara att det var riktigt snygga skor, helt enkelt! :-)

2006-05-22 @ 14:40:36
#14: Josephine

Gitta - vanliga modemagasin skiter i oss utanför standarden, marknaden är ju "så liten" ändå.... grrr*

Mette - jag vet, så jag tänkte det kunde pigga upp dig lite att det nu blev din tur. Tycker inte heller om "Musse Pigg"-skor. Inte alls snyggt.

Visionary - ok :-)

2006-05-29 @ 17:04:25
#15: annelie

Jätte kul att du får tag på skor, min dotter är 1.84 cm 17 år bor oftas i jumpa dojor då det inte finns storlek 44. det fins en butik i stockholm där hon köpte ett par skor, kostade 1700 kr.
vill gärna ha bra tips om var man köper stora skor.
Annelie

2006-05-29 @ 19:11:46
#16: Josephine

Annelie - jag rekommenderar att du tar kontakt med King Size Club i Stockholm, de håller liv i en inköpslista med tips på affärer i Sverige men också utomlands där det finns kläder och skor m.m.
Att sedan flyga billigt med Ryan Air till London för en shopping-runda (bl.a. Long Tall Sally på Chilternstreet) är faktiskt ett alternativ om man verkligen önskar sig snygga kläder och skor som passar från början!

2007-03-26 @ 22:40:05
#17: Charlotte Åkerlind

hej!
Har under många år haft problemet att finna skor i stora storlekar. Har startat ett företag med försäljning av skor för oss kvinnor som har storlek 42-45.Skorna går att beställa via telefonorder men även att ses och inhandlas i Gamla Stan ett par Lördagar i månaden. Gå in på min hemsida
www.greatshoes.se för mer information.

2010-02-18 @ 13:36:41
#18: Stravers

Heey iedereen!

kijk snel op onze website we hebben een ruime collectie dames schoenen tot maat 46 kijk snel dus!

We zitten in Amsterdam op de overtoom en we hebben een webshop daar kunnen jullie alle schoenen bekijken!!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: