giraffen197

2006-11-02
23:23:59

Skogsnymfer

lövkvinna

En bild från början av Oktober. Höstreklam på en köpcenter i centrala Bryssel. Det är halvvissnade eklöv hon har lindade runt kroppen...
Färgerna, hennes hållning med armarna, håret i vinden, ansiktet - mycket photoshop, javisst, men jag ser det mer som en målning än som ett manipulerat foto.

En riktigt härlig höstkvinna tycker jag!


bokskog
Och hade det varit varmare hade jag kanske gjort något liknande, men den sista September-sommar-värmen hade försvunnit då. Bokträd är sköna att krama om, alldeles slät bark som de har. :-)


Bilden är från en liten liten skogsbit söder om Bryssel, alltså inte det stora "Zonnienwoud", utan några kilometer till. Men inte alltför liten för i den ena änden hördes inga trafikerade vägar så den får godkänt ;-). I ett annat hörn hade man arrangerat en konstgjord våtmark från en bäck med flera små dammar. Det var imponerande vilken vatten-flora som hade börjat växa där alldeles av sig själv från ditflygande och ditflytande frön. Typiskt nog tänkte jag inte på att ta fram kameran.... men det kommer att bli återbesök, definitivt!

Josephine - som botaniserar bland sina foto'n.
Kommentarer:
2006-11-04 @ 23:07:40
#1: Bloggblad

Jag tycker att blad-tutt-tjejen påminner en hel del om dig!

2006-11-05 @ 00:54:52
#2: Josephine

ha ha - bortsett från att hon är ca trettio gånger snyggare och har större bröst... men om jag släppte lös Patrick för fullt på photoshop så skulle han nog kunna göra ngt liknande ;-)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: