giraffen197

2006-11-08
19:43:37

Skrivarcirkeln - deltagarlista - November

cats


Det enda den här bilden har gemensamt med cirkeln är November-vädret. Det regnar. Möjligen kanske en viss kreativitets-lust också ;-)

Vill du haka på så går det fortfarande bra att anmäla sig, jag skriver in dig i botten av listan.

En liten tant är först ut och jag ger henne ämnet "Den persiska mattan".

tvåa blir Inga M

därefter kommer Fröken Tjatlund

vår trogna novellist Mette

(här kommer eventuellt nykomlingar eller återvändande gamlingar in)


Annela t.ex.


och jag som vanligt sist ;-)

För regler se här.

Lycka till!
Josephine :-)
Kommentarer:
2006-11-09 @ 11:34:42
#1: Mette

Tack för att du satte mig långt ner. Jag lider av total fantasilöshet just nu. Måste få upp ångan! Hm.. jag kanske skulle hyra nå´n DVD om en författares liv. Jag brukar få upp ångan av det. Speciellt om författaren haft stora problem i livet... t ex skrivkramp, heheheh. Tips?

2006-11-09 @ 11:50:39
#2: Inga M

Tacksam att någon tar på sig besväret att organisera upp skrivarcirkeln! Ser fram emot att återigen få läsa trevliga o tänkvärda alster. Och sedan är det ett spännande moment att vänta på sitt ämne.

2006-11-09 @ 17:00:36
#3: Josephine

Mette - den enda författare som spökar i mitt huvud just nu är Coelho och han hade en ruskig skrivkramp! ända tills han fick ändan ur och skrev sin första bok. Därefter har det fungerat liiite bättre, men hans vånda inför varje period han "ska" skriva är läsvärt... se Warrior of Light nr.94 (previous editions)

http://www.warriorofthelight.com/engl/index.html

Inga - det tar ju nästan ingen tid alls, särskilt som jag (nästan) har slutat att jaga runt i de andra bloggarna och pusha på folk att komma tillbaka, de får hålla reda på sig själva. Efter de här små posterna så sköter ju deltagarna resten! :-)

2006-11-10 @ 02:28:42
#4: Rollx

Snygg bild på katterna, riktigt finurligt att låta deras svansar hålla/forma ett hjärta.

Jag skall tipsa min syster om denna blog. Hon tycker om att skriva, dock har hennes skrivdon strejkat ett tag. Meeen hon kanske kan få lite inspiration av denna sida ?.

2006-11-10 @ 18:15:28

Har varit bloggfrånvarande ett tag så jag upptäckte min pinne först nu. Jag skriver i helgen.

2006-11-11 @ 15:53:42
#6: Annela

Hej!
Jag är tillbaka i bloggvärlden. Får jag vara med denna gången?

2006-11-11 @ 15:57:35
#7: Annela

Ursäkta upprepningrna - jag vet inte vad som hände. Skyller på att jag är ur form

2006-11-11 @ 18:52:11
#8: Josephine

Rollx - hittade denna graffittin(?) på en vägg mittemot Haags elektriska energi-verk (eller vad det nu heter). Du får hemskt gärna tipsa din syster!

En liten tant - så blir det ibland, roligt att du kom tillbaka i tid! Jag ser fram emot resultatet ;-)

Annela - jag stoppar in dig innan mig! rule nr.1 när ngt inte fungerar försök inte mer än två gånger...(om ens det).. tog bort de överflödiga posterna.

2006-11-15 @ 18:01:44
#9: Mette

Wow, jag lyckades få ihop en text. En sjuk sak.

Jag återkommer med ämne till nästa! Jag måste bara smälta att jag verkligen fick ur mig nå´t, heheh.

2006-11-15 @ 19:46:22
#10: Josephine

Mette > kollar!

2006-11-15 @ 22:01:08
#11: Mette

Så det är Annela efter mig? Jag ger henne ämnet... asch jag vill ju ett ett längre, typ: "Spritflaskan i tandläkarens låda". Får höra med Annela om hon tycker det funkar eller om hon vill ha kortare.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: