giraffen197

2006-10-12
17:55:21

Paprikor

Paprikor


Jag satte några av alla de där fröna som sitter innuti och avocadon fick det efterhand väldigt trångt! (syns inte ens)


papr2


och de tre plantorna dricker tillsammans med sina fröhus ca 1 dl vatten per dag! (1 1/2 varma sommardagar)



paprika3


Jag vet inte ens om de skulle smaka gott... mycket hänger ju på jorden också och den är inte precis pinfärsk... men de ser fina ut i köket i alla fall! (bättre än "mögel" under denna kategori ;-)

*ler*
Josephine

Andra bloggar om: paprika, krukväxter
Kommentarer:
2006-10-12 @ 22:15:17

Trevligt sällskap vid spisen! Vad avis jag blir på din gasspis. En gammal dröm är en kombinerad el(ugnen) & gas Gaggenau.

2006-10-13 @ 00:31:11
#2: Josephine

he he - den var precis nyputsad och fin! *ler* vi är tre som delar köket så vanligtvis kan den vara rätt smutsig... De har ju gas i marken här så här är det gas till allting - spis, ugn (om man har), till centralvärmen har man en "kettel" som distribuerar varmvatten och som går igång då och då. I början (och fortfarande) så var jag lite skraj med gas (det är ju explosivt liksom). Jag tänder ALLtiD tändstickan först och sätter på gasen sen. Första julen hemma i S-e 2002 stod jag och tittade på elspisen därhemma och tänkte "Men, var är tändstickorna?" *lol*
Man blir snabbt van, och bortskämd, det är lättlagat med en bra gasspis :-)

2006-10-13 @ 14:10:29
#3: Kiwi

wow, vilka fina paprikor! Mina dog ute i trädgården under värme böljan...
Vi har el-plattor här i Almere-Stad men jag vill också ha gas. Då kan man ju rosta paprikorna jättelätt i lågan.

2006-10-15 @ 14:39:17
#4: Mette

Jättefina paprikor! Ska du inte äta dem?

2006-10-15 @ 21:52:29
#5: Josephine

mmmm jag ska prova att steka en i små bitar - men smakar den konstigt låter jag nog bli...

Kiwi - var ni bortresta så du inte kunde vattna? invecklad i aluminiumfolie går det lätt att koka en tomat på gasspisen.

2012-01-26 @ 09:55:21
#6: josef

fina paprikor! får man fråga vad det är för sort?



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: