giraffen197

2006-10-30
21:17:21

Sjukt

Har varit hemma idag pga "flunsa light" eller vad man nu ska kalla det. Åkte till Bryssel i lördags, fast jag kände mig inte riktigt kry och sedan blev jag bara sämre. Brände nästan hål i Patricks lakan vilket föranledde vissa låga skämt om att jag visst alltid är en "hot girl" fast av olika skäl... *mutter*

Lyckades ta tåget hem igår vilket typiskt nog satt fast en timme strax efter Duffel i Belgien pga en olycka med tåget före. De sa det inte rent ut men det verkade som om det var någon som ställt sig på spåret?? "person-olycka" kan ju betyda allt möjligt...

Idag feberfri, hoppas kunna jobba imorgon men jag tänker ta spårvagn och buss och inte cykla en massa kilometer... Patrick tycker jag borde vaccinera mig då jag ju faktiskt får flunsan minst en gång varje år. Jag vet inte, för mig känns det så "normalt" att den slår till . Bara gamlingar och veklingar behöver ju vaccinera sig... eller?

För övrigt får ni inte glömma att anmäla er till skrivarcirkeln!

och det ser ut som om jag kommer med i Tyska FHM också. (Brittiska FHM tryckte mig i Juni-numret) De är i alla fall villiga att betala en liten slant, Holländarna var typiskt nog alldeles för snåla för det! Undras när Svenska FHM hakar på?...

*ler*
Josephine

Andra bloggar om: influensa
Kommentarer:
2006-10-31 @ 10:58:24
#1: Mette

Oh, krya på dig! Är du hemma idag också?

2006-10-31 @ 18:34:20
#2: Josephine

nej idag (Tisdag) har jag jobbat! tog spårvagn och buss kors och tvärs över stan (=en timmes restid enkel väg istället för max 30min på cykeln) men det var det klart värt pga stormvindar och regnbyar! Gick bättre än väntat men så tror jag Echinacean skyndar på tillfrisknandet oxå.

2006-11-01 @ 20:55:41

Håller med dig. Inga vaccinationer för mildare åkommor. Kom igen när de är livshotande.

2006-11-02 @ 22:17:12

Josephine. Jag hade en Norsk skogskatt och en bondkatt...

Nu är killermaschine en hund som är mindre än en katt... *asg*

Krya på dig. Flunsa usch jobbigt. Har ni fått snö ännu?
kram anki

2006-11-02 @ 22:36:22

Josephine då kan jag tänka mig kaoset. Ardennerna hmmm, men åker du slalom?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: