giraffen197

2006-10-26
08:21:01

Skrivarcirkeln November

konstnär

Bilden är klippt av konstnären Carl Fredrik Holtermann som publicerar bloggen
"Therapeutic Pictionary".


Med bara sex dagar kvar till November släpper jag uppropet för nästa månads skrivarcirkel; Vem vill vara med? Anmäl dig enkelt här inunder! :-)

(för regler se nedan)


Här är resultatet för Oktober månads skrivarcirkel:

Fröken Tjatlund vågade sig på att skriva om Hästen, en berättelse om en flicka som får åka på ridläger på Gotland.

Albatrossen skrev om Maktkamp och hur den finns överallt, även mellan kvinnor och inte bara mellan män och män/kvinnor.

En liten tant lämnade pinnen till nästa pga bristande inspiration.

Så Inga M tog över pinnen med ämnet Livslust. Det tog en oväntad vänding i hennes händer!

Mette lämnade också pinnen vidare (perfektionist! hi hi ;-) men den som är nyfiken kan alltid titta in på VIP Story där hon har flera noveller publicerade!

Excessa klarade sig fint med ämnet När jag gick i skolan och hon lämnade över pinnen

till mig med ämnet Glaskupan Svårt, det tog sin tid innan jag satte mig ner och lät mina tankar kring en månbas ta form. Inspirationskällorna var Semitjov och i bakhuvudet fanns även Exupery med "Den lille prinsen".

-----------------------------------------------------------------------
Här följer lite kopierat om hur vi gör, du som varit med innan kan nu sluta läsa!
---------------------------------------------------------------------
Regler: ämne > fritt, tid > tre dygn (om det går), anmäl att du tagit upp pinnen, samt när du är klar och skicka omedelbart pinnen vidare med ett nytt ämne till nästa och anmäl det tydligt i dennas blogg. (gärna även här)
Texten publicerar du i din egen blogg. (Gärna under kategorin "skrivarcirkeln". Skrivarcirkeln lämpar sig inte för "tittar-på-min-blogg-en-gång-i-veckan-bloggare", du kan få din pinne efter tre dagar, men du kan också få den inom 1 1/2 timme efter föregående om denna har flyt!
Skulle du få pinnen på onsdagen och du ser det först på torsdagen så har du naturligtvis tre dagar på dig från och med torsdagen, men som sagt, om du inte tittar på din blogg oftare än två-tre gånger i veckan så blir det svårare.
Om du ska åka på semester eller om du råkar bli sjuk är det också snällt att säga till att du hoppar över så att cirkeln kan snurra på som den ska.

Det hör till god ton om du är med i cirkeln att du skriver en liten kommentar till den som har svettats och skrivit en text eller dikt. Helt enkelt en bekräftelse att texten har blivit läst! För att se vem som har skrivit och var pinnen är, är det bara att titta förbi här. Jag postar regelbundet en länklista till den senaste rundans skribenter.

Den som vill veta mer om skrivarcirkeln kan titta på kategorin "skrivarcirkeln" till höger.
------------------------------------------

Detta blir den sista cirkeln i år, eftersom December brukar vara så hektiskt för många så tänker jag låta bli att arrangera cirkeln den månaden. Så passa på nu!

Josephine


Andra bloggar om: skriva, skrivarcirkel, bloggstafett
Kommentarer:
2006-10-26 @ 10:47:46

Vill vara med igen.

2006-10-26 @ 20:19:28
#2: Inga M

Jag anmäler mig till skrivarcirkel och jag chansar igen på att tiden ska räcka. Får hoppas jag kan få en helg på mig att skriva, då brukar det bli lite mer luft i schemat.

2006-10-26 @ 23:38:26

Jag anmäler också mitt intresse!

2006-10-30 @ 10:59:20
#4: Mette

Hahahhah! Ja, jag har blivit lite perfektionistisk... eller... hm.. nå´t ditåt i alla fall.
Jag anmäler mig. Men jag har inte skrivit nå´t på ett tag. Det står stilla i huvudet. Jag hoppas verkligen jag kan komma igång!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: