giraffen197

2006-10-05
18:28:36

Yttrandefrihet och kränkning

Ibland (inte ofta numera) surfar jag runt litegrand och läser nya bloggar eller återbesöker gamla. (Om du kommenterar hos mig så får du garanterat återbesök!) En bloggare/skribent/politiker som är ganska rolig är Sakine Madon. Jag hade aldrig hittat henne om det inte varit för allt ståhej när hon skrev om Pippi Långstrump och Turkiet.

Jag delar inte hennes politiska inriktning, men hon skriver med fart och kläm och är rolig att läsa. Hennes syster bor liksom jag också i Nederländerna.

Hon har rört om i grytan (välbehövligt) och jag ville egentligen länka till hennes senaste krönika som är intressant. Frågan om kränkning är värd att debattera och hon svarar ordentligt på alla kommentarer i sin blogg. Snart sitter hon i TV-studion också, så de turkar som retade upp sig har gett henne en enorm publicitet, vilket hon trots allt kan få bra använding för.

Josephine - invandrare och f.d. mobboffer
Kommentarer:
2006-10-10 @ 16:44:36
#1: gul

Hej
Josefına jag ınte samma osikter som sakıne men vad kul att du och jag har samma ınstellnıng för hennes bolagg. Jag snart flyger tıll holland skulle vara rolıgt att treffa der svenktalande folk..Jag vıll stanna lengre kanse flytta helt och hollet tıll holland vıll gerna lıte ınformatıonen.. lycka tıll lıvet

2006-10-10 @ 16:47:26
#2: gul

hej ıgen,
Jag skrıver med en turkısk tangent och gör monga stavfel
jag menade vel ^hennes blogg ^ınte hennes bolag:)

2006-10-10 @ 23:06:10
#3: Josephine

www.svenskaklubben.nl/

och

www.zweeds-nederlandse-vereniging.nl/

kan hjälpa dig!

2006-10-13 @ 14:21:36
#4: Kiwi

Josephine, kul att du nämner syrran! ssshhh...men jag delar inte heller alla hennes åsikter, men visst är hon rolig och duktig på att blogga...

Gul, om du behöver veta nåt om holland kan du alltid mejla mig oxå. Lycka till med flytten!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: