giraffen197

2006-09-08
22:53:40

Arboretum i slottsparken "Te Werve" - uppdaterad

träd1

Min favorit. En Sequoia. (tror jag)

träd2

För stor för min pyttekamera

träd3

Vacker krona! :-)

träd4

Dess bästa kompis!

träd5

Något sorts ympat hängbokträd, som ett grönt uterum.

träd6

Tillsammans utgör de en spectaculär syn!

träd7

Himlen sedd från en dunge med bokträd.

träd8

Kan någon säga mig vad detta är för ett träd??

träd9

Så här ser det ut på avstånd. Jag skulle tro det är ngn sorts Asiatisk lönn, men egentligen har jag ingen aning. Det kan lika gärna vara Amerikanskt...?? Vet någon?


Uppdatering - ok. nu har jag hittat trädet i min trädbok. Det är ett Tulpanträd! Klicka på de små bilderna till vänster. Trädet kommer från NordAmerika. Vad indianerna kallade det kan man fråga sig, namnet tyder på att det var invandrarna (Holländarna- "The Yankees") som fick hemlängtan när de såg blommorna...

Josephine - trädälskare (ifall nu någon skulle ha missat det ;-)

Andra bloggar om: arboretum, träd, park, skog
Kommentarer:
2006-09-08 @ 23:12:55

Å vilka fina träd! Nästa gång får du ta med en stor kamera.

2006-09-09 @ 09:53:44
#2: fille

Fint. Kag gillar träd. Kommer att tänka på den där konstiga sorten som vi hittade när jag var nere hos dig.

Jag är numera omgiven av träd på jobbet, min arbetsplats är ett träsk.

2006-09-09 @ 10:35:15

Fullständigt underbart. Är också en trädfantast av stora mått.

2006-09-09 @ 16:48:57
#4: Bloggblad

Så vackert - och erkänn att det är nåt visst med bokblad...:)
Är det taget med telefonen? De får samma färg som mina minnen från 50-talet, lite grådisigt över alla färger.

2006-09-09 @ 16:58:29
#5: Josephine

Martin - jag har bara "små" kameror... som du kanske såg kunde jag inte gå det rätta avståndet pga vattnet bakom.

Fille - vilken konstig sort? det finns så många här, jag har glömt bort. Hi hi - det låter kul att "jobba i ett träsk", den som inte vet, skulle ju faktiskt inte tro att det är på riktigt! *grin*

En liten tant - det finns föreningar för trädälskare iaf en här i Holland, fast jag har inte gått med ännu.

Bloggblad - nix, det är med den vanliga Aiptek-mini-mini-kameran. Grådiset kommer sig av att det var kvällssol som reflekterades lite mysko. (tror jag)

2006-09-09 @ 18:04:59
#6: Anne-Maj

Det hjälpte inte med att du var lång:-) Fina bilder!

2006-09-10 @ 20:12:07

Jag älskar träd av alla slag. Tycker dina bilder är så fina.

2006-09-10 @ 22:45:51

Thanks for visiting my blog. These pictures are beautiful.

2006-09-11 @ 21:54:46
#9: Josephine

Anne-Maj - där var en massa vatten bakom - bästa läget var liksom mitt i kanalen...

Londongirl - tack så mycket! :-) Ta dig en titt runt i kategorin "Haag" - där finns mera träd!

Jenny - Tankyou :-)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: