giraffen197

2006-09-29
00:09:47

Coelhos nya bok

Coelhos nya bok


Igår kom Coelhos nyaste bok ut, på spanska och portugisiska. Ingen information ännu när den kommer att vara översatt till engelska... Tänk om den kunde bli översatt och distribuerad innan jul ändå? *hoppas*

För er som inte vet så betyder titeln "Häxan från Portobello". Den som kan lite spanska eller portugisiska kan roa sig med att läsa ett antal kapitel av boken på den spanska och portugisiska Coelhobloggen! Andra delar av bloggen finns också på engelska, franska och italienska. Vem eller vilka som sitter och översätter har jag inte heller fått veta, men de gör ett bra jobb.

För övrigt åker jag bort i helgen, men jag totar ihop den nya skriv-listan på söndagen och om jag kommer åt en dator så blir den också publicerad då. Jag tänker inte hålla på och jaga runt jämt i alla bloggar efter "gamla" deltagare. Den som verkligen vill kan titta förbi och får då se att numera måste man anmäla sig till varje vända. Jag tror intresset håller sig bättre vid liv med ett sådant system.


"May love be your guide in every moment of your life." - Paulo Coelho

lättare sagt än gjort,
men vi försöker!

*kram*
Josephine

Andra bloggar om: boktips, böcker, Coelho
Kommentarer:
2006-09-29 @ 08:39:54
#1: Anne-Maj

Näää, då måste jag vänta på den svenska versionen! Jag fick hans "Pilrgrimresan" i brevlådan den här veckan och ska börja läsa den idag....

2006-09-30 @ 23:30:10
#2: Josephine

jag läste pilgrimsresan nyligen och den är bra, det stod en del saker i den som jag verkligen kunde anknyta till, men, den är ganska "ockult"- en förklaring jag kan hitta till min egen reaktion kan vara att i den katolska kyrkan har man mer tradition av invokationer än i den protestantiska, t.ex. ifråga om exorcism (fast det är ovanligt även i den katolska kyrkan idag).

Pilgrimsresor har för övrigt blivit på modet igen och nu, tjugo år senare vandrar flera tusen varje år, medan då 1986 var det bara ett par hundra.

2007-02-10 @ 11:41:50
#3: jfzgrm

sdhgf abcba9c202 hjebr

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: