giraffen197

2006-09-13
22:49:23

Nya mobilen

I samma veva som jag fixade nytt telefonabonnemang för Tele2
och fick en ny mobil, så slog sommarvädret till igen, vilket
gjorde att jag idag till sist inte kunde hålla mig borta från
stranden. (efter jobbet, släpandes med min extra långa speciala
golvmobbs-stång i aluminium)

Den fotograferade jag inte, men väl där prövade jag några till
av alla finesser den här makapären innesluter.

panorama

bl.a. panorama-pussel. Ta tre kort efter varandra och ett litet
miniprogram pusslar ihop dem. Men skarvarna syns väl mycket tycker jag... kanske funkar bättre mot en brokigare bakgrund som en stad eller en skog och inte en slät himmel och sandstrand?

porträtt

Eller porträtt i olika effekter - detta kallas för "sepia".
(jag kisar mot kvälls-solen)

Jordgubbs-t-shirten fick jag får några årtionden sen av min moster.
Den hänger med än...

*kram*
Josephine
Kommentarer:
2006-09-13 @ 22:59:20

Hej där är du på ett nytt foto. Kul. Våran lärarinna bölar så fort hon bara kan och säger inte halv sju. Tyvärr är jag den som brukar styra upp dumheter men jag är inte iform. Min man är bortrest sen länge och jag börjar bli lite trött efter 8 månaders längtan.

Har även haft mina duster med rektorn som är konflikträdd. Så nu hoppas jag på den andra extraläraren som barenen har tors och fredag att det blir lite mer ordning.

2006-09-13 @ 23:06:11
#2: Josephine

ja konflikter är inte kul, inte någonstans,
tror du lärare får någon kurs i konflikt-träning
på högskolan? ingår säkert i den pyttelilla delen med psykologi.... När får din man permis?

2006-09-13 @ 23:11:04

Han kommer hem permanent den 6 oktober. Ska bli så skönt. Han åkte i februari till Mazar e Sharif. Han har varit hemma 2 korta semesterar under sommaren vi var till Turkiet första gången och till Boden andra gången då hans bror gifte sig..
Länk till M...
http://www.dn.se/content/1/c6/54/81/76/afg1.swfn

2006-09-14 @ 10:15:19
#4: Ninni

Va härligt att vara på stranden...här är det också sommarvarmt..känns lite konstigt, men jag klagar inte. Det är bara härligt!
Ha en skön dag,kram

2006-09-14 @ 16:56:56

Hej du såg våra diskussioner alltså mannen är skitläskig jag har klivit ur tack vare att jag är för offentlig med bild på både mig och barnen. Ingen lyckad kombination därför har jag bestämt mig för att vi på bloggen kan inte vända honom till att söka vård.. Tyvärr..

Lite skönt att se andra vyer av bloggar *ler*
kram anki

2006-09-14 @ 17:11:09
#6: Josephine

Anki - länken verkar nedlagd nu, så foto får vänta tills han är hemkommen :-)

Ninni - jag var där knappt en timme, lämnade en bok till "bookcrossing" (se under "böcker") på piren! och blötte fötterna i vattnet samt luktade på gammalt sjögräs. Konstig tid nu efter det våta och kalla Augusti - nu blandas både sommar och höstdofter i luften. Lite mysko.

2006-09-14 @ 17:31:43

Hej igen på min sida på höger sida har jag en spalt under "P" = min mans grejer ägnat åt honom så kan du klicka på (här är min "P")En jättefin länk med musik...

2006-09-14 @ 18:09:59
#8: Josephine

Anki - det är säkert något med mitt antivirus som gör att jag inget ser och hör. Kollade in andra saker istället :-) första foto't på tioårs-bloggen, den frissan är sååå mycket åttiotal! *ler* Själv hade jag fontän-lugg... hmmm... bildkavalkad nästa kanske... *ler*

2006-09-14 @ 19:19:29
#9: IZZY

ja tyvär är det ju medicinisk klarlagt att sambon är sterill ja, så här hjälper dt inte med att skaffa vovve, hus, åka på semester eller adoptera, visst mirakel har sket men jag tänker inte sitta och vänta på den, 4 år av barnlöshet känns dessväre som evighet för oss men livet gå vidare och det gör det även för oss, ännu finns det hopp om biologisk barn trots allt då medicinens under och funka inte det bli det adoption då ingen av oss kan tänka sig ett liv utan barn

2006-09-15 @ 02:02:05

Det går att pilla bort skarvarna i Photoshop i regel. Men det kan ta lite tid. Dessutom är Photoshop ett program det tar ett bra tag att bemästra ordentligt. Men det går! Prova med klonstämpeln!

2006-09-15 @ 14:32:40

Vad snygg du är! Och vilket fint hår!

2006-09-15 @ 21:38:18
#12: Excessa

Åh, blir nästan lite avis på Din strand.. men bara nästan ;-)
Har lämnat över mitt ämnet till Johannapanna: Sagan jag minns!

2006-09-16 @ 01:54:31
#13: Josephine

IZZY - skönt att du och sambon i alla fall delar inställningen till barn! egna eller adopterade, världen behöver så mycket kärlek... och ger så mycket kärlek till oss som vi egentligen inte riktigt lägger märke till... vi tar det bara för givet.

Studiomannen - aha - klona bort skarvarna? låter intressant.... det blir inte superrandigt eller helt konstigt schackrutigt då?

Mette - "sepia"-effekten har vissa fördelar... *grin* Jag släppte bara ut mitt otvättade hår och försökte le (ser mest ut som en grimas) med solen i ögonen. Men jag mådde bra, det kanske är det som syns? Ta nu väl hand om dig! *bär i en kopp varmt te med honung från köket*

Excessa - bara nästan? hmmm det blir till att öva med denna kameran.... Bra att cirkeln snurrar på, ska läsa strax!

2006-09-16 @ 02:04:12

Det blir randigt och/eller rutigt om man inte är försiktig. Välj stämpel med diffusa kanter och inte med skarpa kanter. Det är med detta verktyg som Cindy Crawford fick en bortretuscherad navel i ett berömt klantexempel. Men det funkar. Fast man kan ju inte köra sig själv i Photoshop när man ska göra sig fin... :-D

Gitta hälsar! /P

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: