giraffen197

2006-09-21
18:36:26

Skrivarcirkeln Oktober 2006 - vill du vara med?

medeltid

Först en genomgång av dem som deltog nu i September:

Annaa Mattson skrev på temat "Min käraste släkting". Visserligen skulle inte släktingen själv hållit med om det uttrycket, men hennes porträtt är fyllt av värme!

Manon fortsatte med det aktuella ämnet "I valet och kvalet". Personligt med glöd.

Mette fick därefter ämnet: Tre ljus i mörkret - 10 september. En ung man som plågats in i overkligheten... med en skrämmande klarhet läser jag något som verkar fullt logiskt i all galenskap. Mette är mästerlig på denna sortens personer!

Excessa fick titeln: Köphysteri att handla med (hihi)... Önskelistor i all ära, men vad vill vi egentligen ha? vad behöver vi strängt taget?

Johannapanna stod över så det blev En liten tant
som fick fundera kring ämnet: Sagan jag minns. Med glimten i ögat berättar hon om sin morfars högläsning.

och jag härinunder som skrev på temat "kartboken"...


Nästa cirkel sätter igång 1:a Oktober - anmäl dig här senast 30:e September!

Här följer lite kopierat om hur vi gör, du som varit med innan kan nu sluta läsa!
---------------------------------------------------------------------
Regler: ämne > fritt, tid > tre dygn (om det går), anmäl att du tagit upp pinnen, samt när du är klar och skicka omedelbart pinnen vidare med ett nytt ämne till nästa och anmäl det tydligt i dennas blogg. (gärna även här)
Texten publicerar du i din egen blogg. (Gärna under kategorin "skrivarcirkeln". Skrivarcirkeln lämpar sig inte för "tittar-på-min-blogg-en-gång-i-veckan-bloggare", du kan få din pinne efter tre dagar, men du kan också få den inom 1 1/2 timme efter föregående om denna har flyt!
Skulle du få pinnen på onsdagen och du ser det först på torsdagen så har du naturligtvis tre dagar på dig från och med torsdagen, men som sagt, om du inte tittar på din blogg oftare än två-tre gånger i veckan så blir det svårare.
Om du ska åka på semester eller om du råkar bli sjuk är det också snällt att säga till att du hoppar över så att cirkeln kan snurra på som den ska.

Det hör till god ton om du är med i cirkeln att du skriver en liten kommentar till den som har svettats och skrivit en text eller dikt. Helt enkelt en bekräftelse att texten har blivit läst! För att se vem som har skrivit och var pinnen är, är det bara att titta förbi här. Jag postar regelbundet en länklista till den senaste rundans skribenter.

Den som vill veta mer om skrivarcirkeln kan titta på kategorin "skrivarcirkeln" till höger.
--------------------------------------

Vi CS!
Josephine

Bilden hämtad från: The Einar Hansen library

Andra bloggar om: skriva, skrivarcirkel, bloggstafett
Kommentarer:
2006-09-22 @ 08:35:36

Hej Josephine!
Tack för alla bra kommentarer på min blogg - och tack för att du tog dig tid att läsa flera inlägg!
Din skrivarcirkel verkar vara en kul idé - jag provar gärna!
Vad gör jag nu?!

2006-09-22 @ 19:48:07
#2: Josephine

Albatrossen - precis som du har gjort här - skrivit att du är intresserad! Den 1:a oktober skakar jag ihop en länk-lista på dem som anmält sig :-)

2006-09-22 @ 22:08:36

Jepp, tant hänger med på nästa runda i skrivarcirkeln!

2006-09-23 @ 16:13:18

Jag tar gärna en provtur i nästa runda.

2006-09-23 @ 22:45:49
#5: Josephine

Trevligt! tva nya namn :-) och en liten Tant :-)

2006-09-24 @ 07:45:50
#6: Inga M

Trevligt erbjudande! Jag har hittills värjt mig för tanken på skrivarcirkel eftersom jag egentligen jobbar mycket och det ibland blir knappt om tid för blogg. Men en omgång i taget så här verkar kul. Det går jag gärna med i om det är ok!

2006-09-24 @ 10:03:44

Inga M - Visst! det viktiga ar bara att du kollar din blogg varje dag sa att du inte missar nar du far pinnen. Och skulle du just da de kommande tre dagarna absolut inte kunna skriva pga av att du ska resa bort eller ar sjuk sa skickar du bara pinnen vidare till nasta namn pa listan. :-)

2006-09-26 @ 10:05:08
#8: Mette

Hej!
Jag har inte alls bloggat på senare tid och så fort jag hinner ska jag läsa ikapp på Skrivarcirkeln. Fast det är kanske bara den sista jag missat? I vilket fall ska jag försöka komma igen nu. Har varit låg länge. Men nu tycker jag att jag skönjar ljuset!
Jag vill vara med som vanligt!
Kram M

2006-09-26 @ 10:30:37
#9: Anne-Maj

Heeeeej!
Nu har jag lagt lite bilder och text om Nepalresan 2000. Välkomna dit.. *s*

2006-09-26 @ 21:51:59
#10: Josephine

Mette- skönt att se att du inte fick blodförgiftning av tandeländet.... jag var lite orolig ett tag.

Anne-Maj - jätteintressant att läsa om din resa!

Allesammans: Jag funderar på att göra en tipsrunda... (som om man inte hade nog att göra)... jag hade dille på tipsrundor när jag jobbade i Värnamo. *ler*

2006-09-30 @ 13:27:51
#11: Mette

Oh en tipsrunda!? Wow - låter skoj!!

2006-09-30 @ 14:25:52
#12: Excessa

hmm.. I måndags var jag helt på det klara att denna gång skulle jag stå över.. men tänkte ändå fundilera en stund.. o nu när jag har fundilerat klart så vill jag ju vara med.. Det är så snabla skönt att få något annat än vardagen att tänka på några timmar :-)
Tack, Josephine, för att Du håller igång skrivarcirkeln!

2006-09-30 @ 23:33:26
#13: Josephine

Mette - "funderar" som sagt var... det tar ju tid också...

Excessa - glad att du tycker det är roligt! det lilla jag gör är inte mycket - det är ju varje deltagare som gör att det BliR en cirkel! och denna gången har jag inte ens varit runt i bloggarna och frågat de "gamla" deltagarna, kände inte för det.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: