giraffen197

2007-04-02
22:17:18

Meijendels naturreservat

image384

Nordost om Scheveningen ligger Meijendel. I Tisdags cyklade jag till bondgårdscaféet som
ligger mitt i detta naturområde strax utanför Wassenaar.
Först en bild från parkeringsplatsen "Svarta stigen" mot hotellen och piren.

image385

Cykelstigen ligger en bit in i området, havet syns bara på avstånd och det är förbjudet att
trampa omkring i det känsliga dynområdet som man vill. (Särskilda gångstigar finns anlagda)

image386

Från ett av floden Rhens utlopp norröver leds sötvatten genom flera kilometer av sanddyner
och anländer renat och drickbart till Haag. Dricksvattnet här smakar mycket gott, det i Bryssel
är knappt sväljbart pga av allt tillfört klor...
:-P

I bakgrunden hotel och höghus i Scheveningen.


image387

Intressant regnbågsljus. Det syntes inte när jag fotograferade så frågan är om det är linsen eller
om det var jag som såg dåligt?

I bakgrunden höghusen i Haag.

image388

gräsbevuxen sanddyn - bilden fortsätter mot höger nedanför

(jag tog jättefina panorama-bilder men de är för breda för den här gratis-skrutt-bloggen
;-)

image389



image390

"cykelstig nr. 10" är en nyanlagd lite smalare cykelväg som går på "insidan" av Meijendel från
caféet till Alkemadelaan för dem som eg. inte ska till Scheveningen utan mera mot centrum.
Många vackra vyer!

image394

Grönt och skönt
:-)

Josephine
:-)


Andra bloggar om: natur, vår, Haag, Nederländerma, Holland
Kommentarer:
2007-04-03 @ 00:27:05
#1: Jill

Vårkänslor är det bästa som finns. Fina bilder du bjöd på.

2007-04-03 @ 10:05:31

Måste säga samma sak som föregående talare, Fina bilder du bjöd på!

Hoppas att allt är bra!

2007-04-07 @ 00:27:48

VÅR!
Finns det något härligare?

:)

2007-04-10 @ 13:23:48

Våren ser ut att ha kommit till er..

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: