giraffen197

2007-08-28
22:03:31

Mera om stora skor!

image515

Damskor i Milano - från storlek 32 till storlek 46! läs mera längre ner.

Tack vare en kommentar från Evelina under min första skoblogg har jag förstått att många trillar in på min blogg i jakt på vettiga saker - såsom stora skor. :-)

Tyvärr vet jag alldeles för få affärer i Sverige som säljer snygga stora skor till "vanliga" priser. Egentligen inga alls, för vanliga priser existerar inte för ovanliga människor, så är det bara, punkt slut. Världen är orättvis - och underbar!

För den som ändå vill inventera vet jag just nu bara affärerna med King Size skor i Arlöv och Stockholm (om den i S-m fortfarande finns?), Jerns skosalonger (om de fortf. finns?) och en ny affär som Charlotte Åkerlind var alert nog med att nämna i en kommentar i min andra skoblogg.
Http://www.greatshoes.se

Sedan vet naturligtvis den underbara föreningen King Size Club några till!

Utomlands har jag däremot ett antal tips och det kan vara värt pengarna när man vill ha skor som verkligen känns rätt för rätt tillfälle! Billiga flygresor går att boka med MrJet, Flygvaruhuset, RyanAir och flera andra - det gäller bara att planera och boka långt innan. Glöm det där med pengar - du har stora fötter, du hittar överhuvudtaget inga damskor till dem! vad har du för val? gå barfota eller i ett par sneakers fram till prästen?

ok.

Här i Nederländerna finns i Amsterdam Big Shoe, hemsidan lämnar mycket i övrigt att önska, men de har stora storlekar och är öppna ons-lör fyra dagar i veckan. Jag har inte varit hos dem på säkert tre år eftersom jag tyckte deras kollektion Då var lite tantig, men det kan ju ha ändrats.

I Haag fanns Leltz schoenen, de finns inte längre för gubben dog. Skobutiken intill på Teresiastraat tog över en del av ruljangsen men har inte alls många modeller. Inte heller dem har jag besökt på länge eftersom jag förra året hittade

Caland schoenen i Rotterdam som har en helt underbart stor och bred kollektion! De har tyvärr ingen försändelseservice eftersom de är ganska mycket emot postförsändelser av skor då måtten oftast måste vara en halv storlek större eller mindre eller bredare eller smalare och de tycker att det är viktigare att du får skor som passar.

I London fanns en butik på Chiltern street inte långt från Long Tall Sally som hette Magnus shoes (magnus som latinets "stor"), men jag vet inte om de finns kvar. Annars borde det absolut finnas en och annan stora storlekar-butik i London.

Jag har köpt ett par bra sandaler på Vezzosishoes i Rom och Sylvia har en hyffsat fin och snoffsig kollektion där!

Från Amerika kan man också beställa skor via postorder - igen: det gäller att ta reda på möjligheten att kunna returnera och be att få en annan storlek. Det kostar pengar men...
För mig fungerade det fint när den första storleken inte passade från Taceri i New York. Bra service.

Från USA kommer också mina platå-dojor som Patrick beställde från ngn speciell sida, men där höll vi på att gå på en nit för skorna kom aldrig och kom aldrig... först efter hot att anmäla honom till VISA så kom de + pengarna tillbaka med! så skraj blev han...
men letar ni på "big shoes" så kommer det upp många webbsidor från USA. Försäkra er om tillförlitlighet, betalningssätt (VISA är att föredra) och service först.

Till sist ett tips jag fick i min Yahoo-grupp - i Milano. Jag har länge tänkt att åka dit och nu har jag fått ytterliggare en ypperligt bra anledning! (Ryan Air flyger Skavsta-Treviso (och Bryssel-Treviso) ca en timme från Milano)

Gigantiska skor/storlekar?... Ghigo Calzature i Milano har massor med modeller och de flesta av dem i riktigt stora storlekar, upp till 46!! Från 32 till 46.
:-)
ah, *dräggel* sju sidor med enbart höstens aktuella kollektion, + en massa skor som säljs billigt eftersom det bara finns en eller två storlekar kvar (oftast kring 40-41). Porto och frakt kostar 30 euro :-/...
bättre att flyga dit, se Milano och få skor som passar på en gång.

brunsko

Josephine - skofetishisten

Andra bloggar om: , , ,
Kommentarer:
2007-08-29 @ 11:53:01
#1: Lena

TACK för redovisningen.
Ett litet tillägg med billigare skor, KLINGELS katalog har en del upp till 43, även olika bredder.
Tyvärr har utbudet minskat senaste året.
Great Shoes har bara en skosnurra på Västerlånggatan men en riktigt läcker en...Anti Tanti säljer fö kläder, Great shoes är inhyrd där.
Jag får ofta beröm för mina skor numera. Ingen gissar min storlek, den försvinner i längden, "bara" 183 cm, samma längs som Drottning Margarete i Danmark samt en kronprinsessa i Holland, eller hur? Har läst att den stiliga damen dessutom har 43 i skor, jAG KOMMER INTE IHÅG VAD HON HETER. Man är i gott sällskap.
lENA

2007-09-01 @ 15:05:15
#2: Monica

KSC är bra! Och vem kan leva utan skor:))

2007-09-05 @ 19:12:34
#3: Gitta

Klingel har i arets katalog nastan inga skor i storlek 43, tyvarr. Forra aret frossade jag daremot och kopte nog sju par och tre par stovlar...
Befinner mig just nu i Washington DC pa semester, darav bristen pa prickar ovar aao.
Forsta skobesoket pa Payless Shoes gav onskat resultat direkt! Kom ut med fyra par ballerinaskor - totalsumma eftersom det var tag tva betala for en knappt $ 50! Sjalvklart var min storlek inte den storsta i butiken!
Enligt massor med oversattningstabeller pa natet skulle jag vara en size 13, men det var jag inte, jag passade alldeles utmarkt i en natt 11,5 11 eller 10,5W beroende pa marke.
Mer shoppinggladje foljer sjalvklart efter nasta inkop!
En av affarerna som jag haft mailkontakt med har efterfragat en svensk kontakt for att kunna salja sina skor hos oss.
Hann dock inte fa tag pa ratt personer pa postorderfirmorna innan jag akte - men marknaden borde finnas!

2008-03-21 @ 23:55:35
#4: linda

Tack så jättemycket för alla tips!!!!! går o lägger mig extra lycklig i kväll. ska förresten t washington snart, har ni flera tips där?? tack!!!

2008-04-23 @ 15:08:15
#5: Mikaela Stenström

Hej storfotingar!
Joina BIG FEET LADIES UNITED - min nystartade Facebook-klubb för tjejer som vill gå ihop och protestera mot att det endast finns upp till 41 i
de stora butikerna! Jag har skrivit till Skopunkten, Wedins, Crispin och Din Sko idag. Jag har fått nog. Jag tror och hoppas att vi är för många för att låta det här tystas ner.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: