giraffen197

2007-12-03
22:05:29

Kinesiska blev Miss World 2007

image621

Nederländska deltagaren kom inte med på prislistan.

Fröken Kina är den vackraste kvinnan i världen. Den 23-åriga kinesiskan Zhang Zilin vann på lördagskvällen Miss World-tävlingen 2007 i Sanya i Kina. Melissa Sneekes, den Nederländska deltagaren kom inte på prislistan. Nummer två blev miss Angola och på tredje plats slutade miss Mexico. Zhang var med sina 1.82 meter den längsta av drygt hundra deltagare. Hon sa att hon som miss World vill engagera sig för dem som har det mindre bra.
---------------------

Själv tycker jag inte att hon kommer 100% till sin rätt på det här foto't. Hon ser ut som om hon fryser... Jag har sett asiatiska kvinnor som är betydligt vackrare, men tycke och smak?

Värt att notera är att de verkligen inte har några speciellt långa tävlingsdeltagare! Var dörrposterna för låga eller?...(ha ha) Just därför är det festligt att den längsta var från Kina, landet som är känt för sin korta befolkning i de sydliga provinserna.

Josephine (som är ännu mera benmager om armarna ;-)


Läs även andra bloggares åsikter om Miss World, Kina, Zhang Zilin
Kommentarer:
2007-12-03 @ 22:10:08
#1: Inga M

Snygg är hon i alla fall!

2007-12-03 @ 22:33:58
#2: Geddfish

Hej! Tack för din kommentar i min blogg! Jag önskar dig solsken av tacksamhet!

2007-12-03 @ 23:25:53
#3: Bloggblad

Jag har inte ens märkt att det varit nåt...
En av mina f.d.elever från Thailand skulle ledigt kunna ha vunnit den titeln...

För nåt år sen blev dottern till en av mina första sv2-elever (-78) miss Thailand! Det kändes häftigt. Jag har ingen kontakt längre med modern, men väldigt mycket strax innan denna skönhet föddes. Häftigt att kunna resa till mammas hemland och ta en sån titel - för tjejen är född och uppvuxen i Finspång med svensk pappa.

2007-12-04 @ 11:11:31
#4: Anonym

Inga - Jo, jag har sett andra foto'n av henne där hon verkligen stralar!

Geddfish - you're welcome! Jag njuter alltid av solen när den behagar dyka upp. :-)

Bloggblad - jo, krasst uttryckt är oftast "blandraserna" de vackraste! Jag sag ett foto pa en kvinna med svensk mamma och pappa fran Senegal, hon var ocksa en given Miss World eller miss Universum (det är tva olika tävlingar?) - kandidat, saa vacker!!

Men inte jobbade hon som modell for det? lite synd...
a andra sidan spelar ju inte jag basket, sa...
*grin*

2007-12-04 @ 17:33:12
#5: fille

Jag hade en kompis i min gymnasieklass som pluggade ett år på High School någonstans i staterna. Hon är snygg++, så en av hennes kompisar anmälde henne till en tävling. Hon blev 'fröken delstat' det året. Men dessutom är hon smart, så hon säljer sin hjärna i stället för sin kropp, bättre karriär. Och så blev hon med lätthet Lucia -95 i Hässleholm. Förståss.

Själv valde man ju att satsa på en karriär som svetsare.

2007-12-06 @ 22:56:41
#6: Lena

Jag såg häromkvällen ett obehagligt program från Kina, på Kunskapskanalen.
Många kinesiskor plastikopererar sig, främst ögonen (vecket) men det värsta, man förlänger benen med operation samt sängläge i månader.
Hög status att vara lång i Kina och det är utbildning i kombination med karriär som är åtråvärt.
Man kanske skulle åka dit? Jag är 183...

2007-12-07 @ 17:38:20
#7: Josephine

Fille - man ska göra det som ger en mest tillbaka, inget fel att göra modell-jobb, men efter ett antal år är man ju inte lika snygg längre och då måste man ju ändå hitta på något annat? Svetsare är faktiskt oumbärliga! bra val :-)

Lena - jo, jag känner till det där, man "bryter" benet och så bildas nytt ben i springan - mycket mycket smärtsamt, fattar inte att det finns kvinnor som gör det frivilligt!
Benoperationer för att korta av ben förekommer också, men antagligen inte så ofta just i Kina...
:-/


Det västerländska skönhetsidealet verkar vara allenarådande - trots att det finns en hel hop med människor - inkl. mig själv - som tycker att det finns otroligt vackra kvinnor av AllA sorter!
Afganska, Somaliska, Kinesiska, Peruanska, från Irland - you name it! Det finns verkligen inte EN sort som är allenarådande, tvärtom - vackra blå, gröna eller mjukt bruna eller riktigt mörkt sexigt svarta ögon - Skönheten sitter i betraktarens öga och vi har olika smak!!

2008-01-08 @ 23:33:55

Exellent!
I will marry you.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: