giraffen197

2007-02-03
10:12:51

Sverige-resan 2006 (1)

Nu har jag kommit fram till att jag är inte internetberoende. Däremot är jag läs- och skrivberoende. Här kommer nu (rejält försenat?) reseberättelsen/blogganteckningarna till Sverige innan och efter jul.

Flygplanet 17/12 kl.21 och något

Två ganska tjocka herrar sitter till vänster om mig på båda sidorna om gången. De pratar med Lidingö-in och ser också ut som typiska "selfmade businessmen". Det känns ovant att höra svenska igen. Mina öron spetsas och jag tjuvlyssnar ofrivilligt fascinerat. Sweden here I come!

Shit, nu släckte de lyset. Helikoptrar med texten "skytech". Planet taxar och taxar, snart lyfter vi. Mycket mera smånervöst i ett trafikflygplan än i ett segelflygplan. I det senare ser du allt som händer runtomkring och när jag hade lektioner (sommaren 2002) så var jag så koncentrerad på vad jag skulle göra att jag inte hade tid att vara nervös. Yihoo! Up in the air! *ler* F-n vad jag gillar denna känslan! :-) hisnande, skönt, kul, spännande coh så ett skitväder förstås :-( så man ser inga stadsljus alls. Typiskt. Holland är vackert om natten.

De här vingarna har två uppstickande spetsar i slutet, ngn sorts aerodynamisk stabilitetsmekanik? Jag har sett liknande på segelflygplan. Ah - inget går upp mot den smäckra skönheten i de långa, långa vingarna... De är luftbussarna här lika funktionellt fyrkantiga som en finlandsfärja i jämförelse med en mälar-30:a. Men den tar mig dit jag ska och det är ju huvudsaken. Ah, molntäcket har brutit upp. Landskapet ser ut att vara julpyntat det med. :-)

(forts. följer)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: