giraffen197

2007-01-21
21:35:49

För lång för bussen?

DeepEdition mejlade mig en länk till Expressen;

"Josephine är för lång för bussen"

ha ha! jodå - det stämmer på sätt och vis, och spårvagnarna här i Haag är rena skämtet när det gäller benutrymme! Byggda för folk med max en meter långa ben (upp till höften) - max.

Fast i denna Josephinens fall handlade det om en bussschaufför som tvingade henne att gå av bussen eftersom han inte kunde se bak i bussen pga henne! jisses....

Daily Mail

Men... hrm hrm hrm... jag tror minsan att Expressens journalister får kolla upp ordentligt hur långt 5 fot 11 tum EGEntligeN är! Det är ABsoluT inga 2 meter 1 centimeter i alla fall! (klantarslen) utan "bara" 180cm.

*skakar på huvudet*
Josephine 6 fot 3/4 tum, för det mesta avrundat till 6'6 vilket är 198cm

Uppdatering - ha ha! nu har de ändrat! ca 30min efter att jag läste det ;-)
Kommentarer:
2007-01-22 @ 04:23:12
#1: Lena

Jag förstår inte alls. Det finns ju mängder av män som är minst 180 cm långa i UK, ville busschauffören slänga av dem med? Eller är män genomskinliga? *förvirrad*

2007-01-22 @ 13:35:52

Nej han var en elak knäppskalle som uppenbarligen var irriterad på trängseln och lät det gå ut över tjejen. Hon har fått (efter att ha gått ut i media) en ordentlig ursäkt av bolaget som också lovat att spåra upp vem föraren är (och troligen ge honom en varning).
Jag säger bara - låt trettio pers från TPC (Tall Persons Club) gå ombord på hans buss! då skulle ha få så han teg... 180cm är inte särskilt "jätte"-långt, kom igen när tjejen är 185cm - då börjar det likna något... *grin*

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: