giraffen197

2007-01-21
11:41:59

Påfågelsjal

Påfågelsjal

I tisdags gjorde jag ett fynd i en av butikerna i gallerian på Scheveningen. Jag såg den och tänkte att köper jag den inte nu så försvinner den till nästa gång! Den är gjord i Indien. Butiksföreståndaren försäkrade mig att de alltid försäkrar sig om att deras inköp där (som går direkt utan mellanhänder) inte utförs av minderåriga. Och eftersom de inte har några mellanhänder kan de hålla låga priser, 35 euro kostade den. I de fina boutiqerna tar de 90 för de här sjalarna, sa hon. Mhm... förhoppningsvis är det någon i Indien som ändå tjänar ihop till sitt dagliga bröd med dessa vackra broderier.

sjal2

Jag har en kategori kallad "mode", men eg. borde det stå "kläder och sånt". Jag har ypperst lite modeinslag *grin* och en del skulle nog mera säga att sjalen är "kitch"? skiter jag i, den är min smak. :-)

sjal3

och eftersom jag ännu inte har ngn passande aftonklänning till så fick den bli fotograferad på väggen... Jag funderar emellertid på att försöka få tag på ngn fin vit eller ljus damblus. Nästa helg är det födelsedagsfest hos P's familj! :-)

*shopping-glad*
Josephine
Kommentarer:
2007-01-21 @ 11:47:30
#1: Inga M

Festligt, Du lyckades publicera ett inlägg medan jag skrev en kommentar till det förra inlägget! Jag tar det alltså igen. Mitt bidrag till skrivarcirkeln är klart, ligger på min blogg och jag skickar pinnen vidare till Annela. Ämnet är "Sten".

Himla vacker sjal! Du kommer att bli fin i den på festen!

2007-01-21 @ 14:01:52
#2: Mette

Vacker! Jag gillar också så´n där kitsch.

2007-01-21 @ 18:48:45
#3: Annela

Otroligt vacker! vad är det för material?

2007-01-21 @ 22:18:16
#4: Bloggblad

MMMmmmmm, jag älskar schalar. Har en tunn, bred, rosa som jag går insvept i om somrarna...

2007-01-21 @ 22:53:28

Inga - om jag bara lyckas hitta ngt redigt att ha innunder *lol*

Mette - då är vi två!

Annela - syntetiskt av ngt slag, velour, mönstret är vävt med pärlor ditbroderade överallt :-)

Bloggblad - dekorativt över axlarna ;-)

2007-01-22 @ 19:09:07

jättevacker den till en svart top och svarta byxor så syns den ännu mer..

2007-01-22 @ 19:20:30

svart? jag hade tänkt mig vitt, men svart kanske också fungerar?... hmmm

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: