giraffen197

2007-06-19
23:30:06

vikt-igt?

image462

Nu är det kört. Vid trettiofyra års ålder har jag till sist skaffat mig min livs första våg!

för att väga mina väskor innan flygresorna...  Jag har tröttnat på att betala för övervikt.
(vilket har blivit mer av regel än undantag med Ryan Air, men imorgon flyger jag med
SAS och de har 20kg tror jag...)

Naturligtvis kunde jag inte låta bli att kolla....

image463

Oj! men detta stämmer inte! tar man bort jeansen blir det ändå inte åttio. Jag har aldrig vägt
över 80 hittills, som mest 78, så det känns ju betryggande. (att jag inte ligger under 75)

som synd är hamnar de där kilona inte mellan och runt revbenen där jag skulle vilja ha dem,
(så man slipper photo-shoppa så förbaskat...) utan på rumpan!!!
(onödigt)

eh - och ni som tycker det är mycket - enligt "tabeller" så ska jag enligt min längd väga MinsT 85kg, det gör jag alltså IntE - jag är av naturen en mager räka och måste tänka på att ät OrdentligT för att inte se ut som ett Auschwitz-offer...

men nu ska jag ut till Stockholms skärgård och ro, simma, segla, promenera 150 meter till dasset och få lite form på rumpskumpet!

Vi se's i juli!
Josephine  :-)


Andra bloggar om: vikt, våg, väga, övervikt, undervikt, oviktigt
Kommentarer:
2007-06-20 @ 01:02:52
#1: Inga M

Ha det bra på Din semester, för det antar jag att det är!

2007-06-20 @ 08:50:18

Har inte Ryanair 20kg, om man åker mellan två olika länder?

2007-06-20 @ 18:05:36
#3: Bloggblad

Ja, men då är det så som jag trodde. Att om nån bara drog ut mig 30 cm skulle jag faktiskt se ut precis som du... :)
Fast jag har en liiiiite snällare våg och väger mig bara naken... :)

2007-06-21 @ 10:27:13
#4: Lena Johansson

Ha det BRA på semestern. Stockholms skärgård låter perfekt.
Ser jag en lång tjej i Stockholm i sommar, någon som liknar dig, går jag artigt fram och frågar om det möjligen är DU :).
Du missar väl inte Anti Tantis skosnurra?
Jag har köpt mig ett par snygga lågklackade fin-skor där till mina breda 43:or.
Att höja kondisen är väl alltid bra.
HA EN HÄRLIG SOMMAR!
Lena

2007-06-27 @ 11:20:20
#5: Ted

Ha en skoj sommar i skärgården. Ser fram mot en sammanfattning i bloggen av sommarens äventyr när du är tillbaka.

2007-07-03 @ 11:12:34

hmmm jag är 169 cm och väger 74 kg och ska nog väga varjefall under 70.. Men dit vill inte min kropp den är så fettsnål så det skriker när jag skiter...

2007-07-07 @ 13:06:47

JÖSSES människa vad du väger lite! När fru Studioman (180 cm) vägde 80 ansåg hon sig se ut som ett skelett.
Men du ser ju inte ut som ett skelett ju. Människokroppen är konstig. Jag har för övrigt varit tresiffrig i 20 år... :-)
Glad sommar!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: