giraffen197

2007-03-05
21:23:08

Krokus

Krokus




Blåsigt men soligt idag. En hel del nytt att vänja sig vid här på webblogg...
tack vare kommentarerna under uppdateringen kom jag åt ett lösenord och kunde komma in igen. Lite dåligt med info om det på framsidan tycker jag!

Hostan sitter kvar, men den blir mindre för var dag. Jag brottas med DNs ord på ord, det är jättesvårt denna gången! Elva konsonanter innan det kommer tre vokaler I, E och Ä!! Rätta mig om jag har fel, men verkar det inte som om man får fler poäng om ens ord på sju bokstäver är mera mitt i spelet än i första raden?..
för övrigt blir jag knäpp på att inga presens eller imperfekt-former gäller och inte heller plural eller genitiv, men ett knäppt ord som "stygger" gäller! Herregud hur ofta säger man "stygger"? det är ju typ bara i barnsagor...

Alla karnevalsfotografierna där jag står framför kameran finns nu i ett album i Yahoo-gruppen. De som jag har tagit på andra deltagare finns i ett kodak-galleri och om du ger mig din e-post (glöm inte att skriva -AT- för att förvilla alla spamsökande robotar) så skickar jag dig en inbjudan dit!

Krokus2



Nästa helg kommer de att vara överblommande...
men jag väntar lite till med att köpa penséer, det är fortfarande så kallt och vått att påta i jorden.

CS!
Josephine

Andra bloggar om: krokus, vår, Haag
Kommentarer:
2007-03-06 @ 21:00:26
#1: Veronica

Krya på dig!! =)

2007-03-06 @ 22:13:38
#2: Anonym

Krokus så ljuvligt...vår, vår vår...
tack för bild som ger hopp om något vi snart får...

2007-03-06 @ 22:16:14
#3: Lena

det var jag som skrev oven.....

2007-03-08 @ 16:07:21

Vad vackert. vår redan här har vi snö fortfarande något slaskigt men ändå..

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: