giraffen197

2007-03-07
09:42:52

Michael Hedges

nu har jag hittat originalet!

Michael Hedges - "Because it's there"

och detta är Michael's hemsida:

Nomad land

Han dog i en bilolycka 1997, det är därför Andy har kallat
sin remake/cover(?) "To the friend I never met."

där står också:

"Heaven is all around,
Translated into sound."

japp, det skriver vi under på! :-)

Det är inte bara harmonierna - det är också de många olika rytmerna
i ett och samma musik-stycke...


och när han förklarar vad han skrivit musiken till först då kopplar jag
klangerna i stycket till Japan. De finns där tydligt och ändå smälter de samman till något helt nytt och unikt.

*ler*
Josephine

Andra bloggar om: musik, gitarr, Michael Hedges
Kommentarer:
2007-03-09 @ 19:00:51
#1: Anonym

Heej:) vilken fin sida du har:) titta gfärna på min sida. Det skulle vara kul med mera besökare:) tack :)/alma

2007-09-30 @ 00:23:22
#2: Agneta

Surfade in här för att jag sökte på Michael Hedges. Såg att du har en del andra musikinlägg... tänkte tipsa om exv http://www.youtube.com/watch?v=MeNhSOeHCM4&mode=related&search=
Det är coolt med Chapman Stick!
Hejhej!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: