giraffen197

2007-03-09
20:05:05

Munspel

jag får nog döpa om den här bloggen till musik-bloggen snart... *grin*

Denna artisten hittade jag genom MySpace.

Frederic Yonnet, en Virtuos kanske t.o.m. bättre än Toots Thielemans (som oxå finns på My Space för övrigt).

Lyssna på "Boogie on Reggae Woman" - den svänger! så att du knappt kommer att kunna diska utan att råka slå sönder tallrikarna... *lol*

Länge undvek jag My Space, för sjutton jag har ju en billion ställen på internet att hålla reda på!
men så... jag vet inte om det var Camilla eller någon innan henne som trots allt fick mig att lägga upp ett konto där. Och nu är jag rätt så glad över att vara där i alla fall - eftersom där finns en hel bunt intressanta människor man kan lägga till i sin lista och en väldigt massa musik.
:-)

min sida
-
det står under min profil att jag inte dricker, och det är nästan sant. Att vara onykter max två gånger per år tycker inte jag räknas som att man regelbundet dricker tre glas vin i veckan vilket jag antar är det som menas! *lol*

Jag fick idag reda på mitt skrivarcirkel-ämne ("Sten, sax och påse") så det kommer att levereras en text någon av de kommande dagarna...
Likaså kom jag på att jag ännu inte har avslutat min Sverige-rese-berättelse! Det ligger några blad med anteckningar och väntar...

Min rumsgranne spelar Bob Marley och sjunger med,
jag har en känsla av att han planerar att gå ut ikväll?

Jag får se om min ekorre dyker upp (eller inte)...

uppdaterat: inte. Han är fortfarande alldeles för hostig och eländig för att ta sig någonstans... jag varnade honom, det gjorde jag faktiskt! men han skulle prompt sova över när jag hade feber i alla fall.... han får inga fördelar alls av att bo isär, han blir sjuk likt förbaskat! vojne, vojne...
men han sa: "jag känner mig så romantisk som kom till dig ändå, fastän du var sjuk" mhm...hur romantiskt som helst att gå omkring med bronkit-hosta?...
*skakar på huvudet*


nu väntar disken och en massa iordningplockande.

Videos och liknande med munspelare emottages saligt!

*ler*
Josephine

Andra bloggar om: munspel, musik, Frederic Yonnet, My Space
Kommentarer:
2007-03-09 @ 21:37:07

Då tycker jag att du ska lyssna på killen som är bäst:
http://www.youtube.com/watch?v=5WwB4bLwbWE
Namnet är inte dumt: Magic Dick (!), munspelare i gamla J Geils Band.

2007-03-09 @ 22:13:40
#2: Josephine

mmm bra drag Studiomannen, men jag tycker att Yonnet ändå har bättre teknik.

2007-03-10 @ 10:06:20
#3: Veronica

Jag skall hålla ögonen öppna efter ett symbollexikon om du vill =)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: