giraffen197

2007-03-06
20:59:09

You Tube

återkommer jag till då och då, letar upp ngt roligt gammalt klipp med någon kändis, någon klassisk gammal sång och liknande. Tyvärr (eller lyckligtvis??) kan jag inte spela in någon video med min webcam.
Något med förbindelsen tror jag.(???) Det kommer två sekunders ljud, -hack- en filmsekvens på tre sekunder -hack - ytterliggare en sekvens - hack - osv och inget mera ljud. Vet inte om det är mitt modem - jag HaR bredband! eller om det är servern eller vad det kan vara? (hjälp, någon?) Nedladdning fungerar alldeles utmärkt, inga problem alls, men uppladdningen strular.




Här är ett helt underbart gitarr-stycke av Andy McKee med en mycket speciell gitarr, som kallas "Harp Gitarr".

och sen undrar jag - vilken version av Bette Midlers "the Rose" tycker ni bäst om? den långsamma eller den snabbare?

*ler*
Josephine

Andra bloggar om: you tube, Andy McKee, Bette Midler, The Rose, musik

Uppdaterat: Inte nog med att han spelar fantastiskt - han delar med sig av sin spelteknik till alla intresserade så att även andra gitarrister kan lära sig spela hans sånger!
http://www.andymckee.com
Kommentarer:
2007-03-06 @ 21:44:49
#1: Excessa

Jag tror det där hackandet har o göra med hur "tunga" videorna är.. typ ju fler pixlar en bild har desto längre tid tar det.. Men jag kan ha fel ;-)

Hittade också The Rose på youtube men vet inte vilken jag gillar bäst.. Har nog lite med hunör o göra..
Andy McKee var också en upplevelse att lyssan på.. Thank U! :-)

2007-03-08 @ 15:38:34

Josephine!
Nu du hittade jag ett bra tips till:
http://www.youtube.com/watch?v=CZdEBpcaFyY

2007-03-10 @ 15:50:43
#3: Anonym

Åh. Trevligt ljud. Aldrig sett ett dylikt instrument förr.

//JJ

2007-10-26 @ 15:42:48
#4: Lina

Andy Mckee spelar på Göteborgs Konserthus den 12 decmeber.

www.gso.se
Ett tips, se honom!!
Enda Sverigespelningen

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: