giraffen197

2007-05-23
19:43:55

Blogga?

Jag fattar inte hur småbarnsmammor/pappor och andra som jobbar heltid och sportar och sköter om sina hus osv egentligen har tid att blogga??

Jag går in på internet, kollar min hotmail, kollar min yahoo-grupp (svarar på meddelanden där ca varannan vecka), kollar min yahoo-mail, kollar min MySpace (om min yahoo säger att jag fått ngt att kolla på), kollar min webmail och kollar statistiken här (alltid intressant att se hur kurvan brant stiger uppåt på måndagen när ni sitter på kontoret igen *grin*)

och naturligtvis svarar jag på alla mejl (nästan)...

ibland kollar jag Aftonbladet - men jag läser aldrig de riktiga nyheterna eftersom rubrikerna alltid är för groteska; nej, där läser jag bara de där lustiga små sakerna som t.ex. katter som varit smygpassagerare i flygplan eller containrar.. DN är bättre för nyheter.

ibland läser jag andra bloggar (ibland inte alls)

ibland letar jag information eller läser på Wikipedia om någon intressant person eller händelse och känner mig SÅ upplyst och klok *grin*
(fast det är ju inte 100% tillförlitigt- någon som vet ngt annat online-uppslagsverk?)

ibland stänger jag av datorn efter att bara ha kollat mina mejlboxar.
Sen halvsitter jag på sängen och läser en god bok istället.

Hur kan en datorskärm suga så mycket energi?

Josephine - ibland anti-datorinställd
Kommentar:
2007-05-24 @ 21:52:37
#1: Lena Johansson

Det är så roligt att läsa att du gillar böcker och skönlitteratur!
Faran med datorvärlden är ju att bokläsandet blir mindre och mindre. Våra unga sitter ju timmar framför datorerna men slutar läsa skönlitteratur eller kommer aldrig igång. Det är spelandet som gäller.
Du tycks ju hålla ditt med balans och dessutom vara skärpt på nätet. Grattis!
Undrar om läsandet betyder mer för oss "giraffer". Kanske hade jag läst mindre om jag varit kortare? Jag lyckades aldrig bli bra på att roa mig som ung. Idag är jag glad för allt jag plöjt i litteraturens värld. Har skaffat mig andra intressen också. Mina båda långa söner är dator-nissar, men den yngre 14 år läser fanrasy.
Fortsätt läs och dela med dig här.
Från långa syster Lena. Jag är född 1952.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: