giraffen197

2007-05-18
19:50:11

Vilken bok är du?

Denna blev jag och det gör mig glad,
för den boken gillade jag skarpt när jag läste den! :-)




You're One Hundred Years of Solitude!

by Gabriel Garcia Marquez

Lonely and struggling, you've been around for a very long time.
Conflict has filled most of your life and torn apart nearly everyone you know. Yet there is something majestic and even epic about your presence in the world. You love life all the more for having seen its decimation. After all, it takes a village.


Take the Book Quiz
at the Blue Pyramid.



Intressant tolkning... inte långt från sanningen faktiskt...


*grin*
Josephine

ps. hittad hos Silverfisken.
Kommentarer:
2007-05-18 @ 23:39:55
#1: fille

Det var ett tag sedan man hörde om den boken senast. Jag tror jag får ta och läsa den nån gång, den verkar rätt klassisk.
Skulle jag göra det där testet blir jag väl "Husqvarna Lawnmoer 2000 användarmanual" eller nått liknande.

2007-05-19 @ 10:46:10
#2: Bengt O.

Märkligt nog blev jag "Catch 22" vilket är den enda bok som aldrig orkat läsa till slut. Jag gav till slut bort mitt exemplar efter att ha försökt ett antal gånger men tröttnat en bit in i första kapitlet.
Nåt Freudianskt här antar jag.

2007-05-19 @ 23:34:30
#3: Lena Johansson

Hej långa syster!
Jag blev en barnbok som jag ibland använder i min undervisning. Lustigt!
Babar the King.
Jag jobbar med nyanlända barn, asylsökande och andra, i en invandratät kommun, just nu med 12-åringar.
Tydligen har jag barnasinnet kvar.
Fö blir jag nyfiken på dina bokfavoriter.
Lena

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: