giraffen197

2007-11-02
19:27:36

En vakthistoria

Mette nämnde Sjödin-Butt's förening, vilket fick mig att tänka på en av mina vakthistorier (vi har väl alla några på lager?)

Och efter att ha skrivit en hel bloggpost i hennes kommentarsfält skopar jag över den hit istället:

Sjödins vakthistoria på Crazy Horse får mig att tänka på den gången jag och Mo. och Pa. inte blev insläppta på ett ställe på Plein. (i Haag)(om nu ngn skulle ha missat det ;-)

Jag frågade vakten varför? och han ignorerade mig TotALT! det är nått jag har mycket svårt för att ta - ignorering (och även att ignorerar andra, men jag jobbar på det...) Så jag stod där huvudet högre framför den där bullige vakten med sin bulliga svarta jacka medan han försökte verka cool inför sina kollegor som helt klart flinade åt honom inne på puben. Han tittade bort medan jag överröste honom med ett allt högljuddare - men va sjutton tala åtminstonde om VarföR?!? (undet tiden fick andra besökare gå in)

Mo. njöt helt klart av situationen som hon tyckte såg skrattretaden ut, jag var ju inte ett dugg imponerad eller respektfull inför hans muskulösa (under jackan?) och strikta vaktuppsyn...

Efteråt fick jag veta att han hade stoppat henne från att gå in genom att resolut lägga armen om hennes midja och skjuta tillbaka henne. Varpå hon sarkastiskt sagt - "Vad håller du på med? "lul!" (=kuk)

och även jag började skratta - inte kan en "cool" vakt förklara för en otroligt lång kvinna som står framför (och över) honom att han just blivit förolämpad av en liten (Mo är 165cm) kvinna och därför vägrar släppa in oss allihop... bara det hade ju blivit en förolämpning i sig mot hans "coolness". *lol*

*grin*
Josephine ;-)

ps. Min pappa jobbade många år som ordningsvakt. Han var känd som vakten med "de snälla ögonen". Ynglingar som inte skötte sig brukade skärpa till sig när han sa till dem. Han var inte ett dugg macho, men hade ett naturligt sätt att få dem att ändå nyktra till. Och hans längd hjälpte ju till litegrand ;-)
Kommentar:
2007-11-03 @ 10:00:47
#1: fille

Min pappa har jobbat som ordningsvakt. Han har blivit utsatt för två mordförsök. Alla onyktra personer uppskattar inte att bli utslängda från danspalats.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: