giraffen197

2007-11-26
11:22:42

"observatoriet" (Hus i Haag nr.7)

image617

Detta är ett märkligt hus som ligger vid Zuiderpark mot Loevesteinlaan. Det ingår i en liten exklusiv grupp med likadana vita hus i två delar...  troligtvis numera ganska dyra hus eftersom de ligger väldigt trevligt till lite in i parken. Men detta är det enda huset som jag har sett i hela Haag med ett observatorium i ovanvåningen!


image618 

Jag undrar om det fanns där från början eller om en ny ägare lät bygga det?


image619

Och om den nuvaranda ägaren tycker om att titta på stjärnor, planeter, månkratrar och galaxer? För jag har aldrig sett det användas... å andra sidan cyklar jag ju nästan aldrig förbi sent under molnfria nätter.

*nyfiken*
Josephine

Läs även andra bloggares åsikter om Haag, hus, observatorium
Kommentarer:
2007-11-27 @ 12:02:51

Ett observatorium skulle kanske vara bra att ha! :)

2007-11-27 @ 22:45:08
#2: Ulrika

Trevligt att hitta en Vetlandabo till på nätet! =O) Själv är jag inte uppväxt där men bor sen lite mer än 10 år här....
Ulrika

2007-11-28 @ 16:45:35
#3: Josephine

Darkangel - hmmm din renovering kommer att bli förlängd med andra ord?...

Ulrika - jag är inte från Vetlanda, har bara gått i gymnasiet där. Sedan 2002 bor jag i Haag i Holland. På denna gratis-bloggen fanns inte "utlandet" som val...
som om svenskar aldrig skulle kunna bli invandrare??..

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: