giraffen197

2007-10-25
17:59:45

Fullmatad helg

Blir det på lördag och söndag.

Lördag iväg till Amersfoort för foto-session med Kaikura. Jag har träffat Martine (204cm och Nederländernas officiellt längsta kvinna) förut, men till denna sessionen kommer en ny tjej som ska va 199cm tror jag... Chris tycker om att para ihop mig med dem som är längre så alla kan se hur liten jag eg. är! *lol*

Det var genom Kaikura 2003 som jag började med fotandet och internettandet. En liten revansch mot all j-a mobbning under skoltiden... men det känns ibland väldigt dubbelsidigt, å ena sidan får jag en hel del positiv respons, å andra sidan är det bara det yttre... *liten suck* Trots att jag verkligen gör mitt bästa för att göra foto'n som jag själv tycker om, som har humor, glimten i ögat...

Så jag har nu till sist börjat söka efter fotografer som kanske har nya idéer, nya poser, nya uttryck - Mera Kreativitet!

Och på söndag ska vi prova en. En amerikansk porträttfotograf som befinner sig under drygt en månad i Rotterdam vars fotografier har varit med i olika mode och sport-tidskrifter runt om i världen. Det ska bli spännande. Han tar normalt rejält betalt, men är så pass intresserad av att fotografera mig att han gör det gratis. Well - gratis och gratis - i praktiken kommer han att använda mina foto'n som det passar honom - men jag tycker inte jag har något att förlora på att få ut bilderna till fler ögon. Och blir det efterfrågan kommer han tillbaka och Då kan jag ta betalt. Så är det med det mesta - alltifrån obetald praktik till "gratis" reklampennor... (företaget har ju betalat för dem)

Eftersom han är en riktig fotograf testar jag,
och inte någon av alla dessa beundrare som vill komma och fotografera med typ en instamatic-kamera som förevänding för att få träffas och pröva sina dating-chanser. *grin*

Rapport nästa vecka.

Josephine
Kommentar:
2007-10-28 @ 07:45:47
#1: Inga M

Jaaaa äntligen har någon fattat att Du ska vara fotomodell. Jag har ju tjtatat om det förut när jag har sett Dina bilder, för det ser himla snyggt ut med Dig på bild!

Ska bli spännande att få en rapport om det här!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: