giraffen197

2007-10-22
22:56:54

Ninglinspo(igen)

image549

Hos Bea och Philippe i helgen och på söndagen gick vi promenad, återigen till den fina bäckravinen! Denna gången tog jag foto på informationstavlan för att verkligen komma ihåg stavningen av det lustiga namnet...  Det låter som något hämtat från Astrid Lindgrens sagovärld! och hon skulle säkert också ha älskat denna platsen. *ler*


image550

Från pilen upp till krysset promenerar vi i oländig terräng på en smal slipprig stig från 155m till 340m över havet. Denna gången utan ungdomarna med oss gick vi dubbelt så långt och de två bassängerna "Cerf" och "Diane" är ÄnnU finare än de längre ner! som hämtade från en John Bauer-tavla.


image551


image553

(med blixt)


image554


image555


image556

vitt och rött - vandringsled


image557


image558

bain de Cerf

image559


image560

nedre delen av bain de Diane, tyvärr blev foto't med denna fina runda damm helt suddigt... nästa gång.

Jag kände mig frustrerad över att jag inte kunde fotografera ljudet... tills jag kom på att jag ju har en videofunktion på min mobil oxå!!  men...  oerfaren...  så tänkte jag inte på att kontrollera inställningen, därför är bildkvalitén inställd på meddelande-nivån (= mycket låg), men ljudet av den porlande bäcken hörs bra!

 klipp ett

klipp två

klipp tre

klipp fyra


Your nature-lover!
Josephine  :-)

Andra bloggar om: bäck, bäckravin, Ardennerna, Belgien, natur, skog
Kommentarer:
2007-10-23 @ 13:17:58
#1: embryo

astrid lindgren äger i en melon år det säjer jag nu yo

2007-10-23 @ 19:08:15
#2: fille

Påminner om Skåne. Drabbas av hemlängtan...

2007-10-23 @ 21:19:30
#3: Josephine

Embryo! - kul att se dig här
:-)


Fille - vart hade du flyttat nu igen? var det Jönköping? eller Växjö?...

2007-10-25 @ 18:39:17
#4: fille

Du minns som en elefant flyger. Jag bor i Växjö. Där har du ju bott, borde vara lätt att minnas. Det var aktuellt med Jkpg förra sommaren, men blev inte av.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: