giraffen197

2007-10-28
22:34:13

Promenad längs med Trekvliet (Hus i Haag nr.6)

image562

Från Rotterdam till Amsterdam går en kanal. Den passerar också Haag och här gör den en liten instickare till centrum. På väg in flyter den också in i industrihamnen "Binckhorst".  Längs med kajen till vänster ligger flera husbåtar.

image563

Vi lämnar Haag och går på Cromvlietkade in i Rijswijk. (I juni månad nådens år 2007)

image564

Rijswijks kommun har alltid varit noga med att påpeka att de hör till EU... (?)


image566


image567

Utsikt mot nordväst och Haag.


image568

Andra hållet mot sydost, från Geestbrug.  (gastbron?...) Nu går vi in i Voorburgs kommun. (= Stor-Haag)


image569

Huset byggdes 1897.


image570

Och det här huset skulle kunna vara ännu äldre....  fin fasad?


image571

Nu promenerar vi på "Hoekweg". (efter bron)


image572

Stockros


image573

Cykelsemestrar!  "Ahoy" från Utrecht.


image574

Gamla ekar i Hoekenburg park. (hoek = hörn)


image575

Gammal klaff(?)bro, numera cykel och gång-bro.  (Vad heter bro-typen?)


image576

Typisk holländsk semesterbåt, för semestrar på kanalerna.


image577

Dövinstitutet Effatha.


image578

Och som avslutning raketblomster... tror jag att de heter - de ser iallafall ut som det! *grin*

Josephine
Kommentarer:
2007-10-29 @ 11:25:31

raketblomster har jag aldrig sett i sverige är dom speciella för Holland?

ang komm.
Mardrömmen var att jag hade så ont om tid och som jag såg ut... *asg* *P* bara kollade och kostaterade direkt att han skulle till affären för att köpa hårnålar. Så jag drog ur allt och gjorde om det..

2007-10-29 @ 11:36:38
#2: Josephine

Anki - jag vet inte. De har så mycket roliga blommor här så det är inte klokt... :-) Trädgårds, grönsaks och krukväxtindustrin i Holland är intensiv.

2007-10-29 @ 12:25:17
#3: Elisabeth

Tack snälla du för dina fina ord borta hos mig! De värmde verkligen..!!

Sen kommer man på besök till den här fina bloggen, och slås av hur mycket intressant och tänkvärt du bjuder på här.. t ex ditt förra inlägg om cynism, det var väldigt bra skrivet! Å jag kan bara hålla med i det du skriver!

De vackra bilderna som du lagt in tar mig med någonstans dit jag aldrig har varit.. och man får drömma sig bort en liten stund! Tack för det..!

Jag kommer gärna tillbaka...

Varma kramar..

2007-10-29 @ 22:14:58
#4: Josephine

Elisabeth - du är så välkommen! *varm kram*

2007-10-30 @ 07:12:18
#5: Inga M

Det här är så roligt att få gå med Dig på stadstur i Haag. Tack för att jag fick följa med!

2007-10-30 @ 17:41:58
#6: Josephine

Tack för att du vill följa med! ;-) Det är en del jobb med att bearbeta foto'na innan de kan laddas upp. Jag vill inte ha några tum-foto'n som man måste klicka på och förstora. Detta är mycket roligare för besökarna! :-)

2007-11-02 @ 13:42:28
#7: Mette

Vad fint det ser ut där. Jag ska ut en liten sväng nu och skulle kanske ta med mig kameran. Så du får lite Malmö-bilder. Men - VARNING - här är det då inte vackert.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: