giraffen197

Kommentarer:
2007-10-17 @ 07:47:47

åh, så vackra bilder - en dröm jag har är att bo sådär vid havet, att kunna promenera på stranden närhelst jag vill och behöver...

2007-10-20 @ 10:52:12
#2: Inga M

Bilder från havet och stränder kan verkligen bli så här vackra! Jag undrar om Zuidersee är en
invallad sjö eller har jag fått något om bakfoten?

Till skillnad från ovanstående kommentator så vill jag inte bo vid havet. Det är så stort och mäktigt för mig, spännande att se på men det gör mig också skräckslagen! Det är för mycket bara. Jag ska hålla mig här uppe i skogen.

2007-10-20 @ 10:59:08

Sara - en av anledningarna att jag inte vill flytta härifrån... trots att jag inte är ute på stranden varje vecka, långt ifrån, men att möjligheten FinnS att cykla ut... *ler*

Inga - just - Zuiderzee "Södersjön" var det som fanns motsatt till Nordsjön som blivit kvar. Det vallades in, och med mycket teknik och hårt arbete skapade man det stora landstycket "Flevoland".
det finns ett talesätt som är rätt kul:
"Gud skapade hela världen utom Holland, för det gjorde Holländarna själva." *lol* (jo, nog kan de vara styva i korken ibland, med all rätt! Efter fem år härnere vet jag hur hårt de kan jobba!)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: