giraffen197

2008-01-15
20:23:13

ändring

efter en natts orolig sömn kom Doeke fram till att han helst inte ville ha fisk-bilden på internet... det kan ju finnas tjyvar som tror att hela hans hus är fullt med dylik konst vilket inte alls är fallet... däremot finns här ca 60 000 böcker. (30 fulla bokhyllor) Varav ett antal tusen på kinesiska.

Jag trivs :-) På torsdag kväll blir han solo igen för då försvinner jag söderut! Kanske vi kan hämta mina böcker i Sverige senare i år?... (tio banankartonger bara)

Josephine - bokmal
Kommentarer:
2008-01-17 @ 03:02:48
#1: Kimberly

Hej Josephine.

Tack så jättemycket för dina uppmuntrande ord du skrivit i min blogg.

Hur är det att bo i Haag? Det är Holland(Nederländerna)eller vänta ... är det inte Belgien va? Där är vackert, har aldrig varit där men sett mycket bilder.

Skulle däremot gärna flytta tillbaka till Gran Canaria där jag var under 2 år när Linda var liten (precis innan hon gick i skolan) Dit längtar jag tillbaka. Jag bodde i Puerto De Mogan som då var en gammal fiskeby utanför Puerto Rico. Idag har de byggt hotel där också men faktiskt utan att fördärva.

Jag har faktiskt funderat mycket på att flytta utomlands, jag bor i Malmö och jkan jhu ta bussen till Köpenhamn och jaga bostad eller en rik man (ha a) Nej men utan att skoja nu. Bushållplatsen är nästan precis utanför portdörren och jag har inte långt till tåget heller. Man kanske skulle ta en tur in där. Stå med kopp och skylt!

JAG SKA KOMMA HÄRIFRÅN så är det. Men just nu är det jobbigt för eftersom jag för tillfället har sjukbidrag får jag nej ifrån hyresvärdar, flyttar jag utomlands kan jag jobba extra mycket lättare än här i Sverige.

Jag gillar Sverige men tyvärr har Sverige blivit dåliga på att ta hand om sina egna. Såg du reportaget i Uppdrag Granskning om ett hem för hemlösa här i Malmö Mossippan tror jag det hette. Jag fick en chock. Trodde inte det existerade i Sverige att folk fick lov att bo så. Där bodde dom som i kollektiv i slitna äckliga hus med Socialen som hyresvärd som varken fixade läckor, tvättmaskiner eller stora hål i marken.

FY SKÄMS SÄGER JAG TILL MYNDIGHETERNA.

Kram till dig Josephine

Hoppas vi kan hålla kontakten.

(tur ma har humorn kvar, det är mycket min humor som gör att jag klarar av dagarna faktiskt)

Kimberly

2008-01-18 @ 06:55:58
#2: Inga M

Hmmmm så många bokkartonger! Det var inte lätt. Jag skickar ut en bok i taget på luffen för att få plats med nya böcker. Du kanske får skicka iväg en kartong i taget! Om Du kan slita Dig ifrån dem.

2008-01-18 @ 20:50:22

Kimberly - ja, välfärdsstaten Sverige är inte längre vad det en gang varit..
men när jag sag dig skriva om eländet fick jag hopp om att du kommer igenom det. Forsta steget for att ta kontroll är alltid att kunna beskriva det. *kram*

Inga - nja... vi kommer nog hämta de flesta av de där kartongerna... kanske droppa nagra i Malmo pa vägen? *grin*

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: