giraffen197

2008-01-22
21:56:12

Saknar

Det är jobbigt att flytta.

Inte nog med att allt måste packas ner, en massa slängas bort (svårt att välja) och sedan alla lådor och möbler kånkas upp och ner... (hi hi - jag har ändrat till svenskt tangentbord... eftersom det lär dröja ett tag till innan min dator är uppe. Lite knepigt att skriva, men det går. :-)

jo, just det - det var det jag ville säga - alla prylar som man vill använda är nerpackade... eller fortfarande kvar på andra stället. På söndag hämtar vi i alla fall min cykel och sen slipper jag vänta på busseländet i Mechelen i tjugo minuter eller mer eller sitta fast i bilkö där i ytterliggare tjugo minuter... ni som pendlar i Stockholm - Hur sjutton står ni ut?

Tacka vet jag att kunna cykla i eget tempo i friskt regn och brännande sol! :-)
och se lite träd på vägen - tråkigare omgivning än den runt kontoret får man leta efter. :-/ Saknar de fina kvarteren och de gröna områdena i Haag, men jag har ännu inte sett så mycket av Mechelen, det blir bättre.

Imorgon kommer S. (svensk) på mitt nya jobb att läsa min blogg.
(bara får att jag inte kunde hålla tyst om mina kattbilder av Frans förstås...)
Sen kommer jag att få äta upp vartenda ord jag har skrivit hittills...

*trött*
*sova*

Josephine
Kommentarer:
2008-01-29 @ 20:59:22
#1: Inga M

Förstår vad Du menar! Jag skulle behöva flytta så att det blev slängt en del av allt det som står här i källaren! Men vi bara bor kvar och bor kvar. Och Rolands mamma bor i ett hus där man bott i tre generationer nu. Och då blir det också sparande.

2012-09-13 @ 16:40:15
#2: John Stenung

I Stockholm kan det ta en timme att åka två mil till jobbet på morgonen och sen en timme tillbaka på kvällen efter en arbetsdag på åtta timmar och lunchtid och fikatid.Folk hinner knappt vara hemma plus allt som måste göras om man har barn som går på dagis eller i skolan med hemläxor och allt annat...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: