giraffen197

2008-11-30
19:17:41

La Marche des Rois Mages

"De tre vise männens march"? Jag vet inte riktigt om man kan översätta det så eftersom detta är en urgammal fransk julsång. Texten skrevs av prästen Joseph Demargue i början av 1700-talet men melodin är medeltida från södra Frankrike.

Jag har börjat öva på den, efter att flöjten har legat ospelad under större delen av året... :-/

En körversion kan höras här (blinkar till Bloggblad)



Någon som känner igen denna melodin? Finns det någon svensk text?

Josephine < jul-musikalisk Allt som finns att veta om stycket - på franska
Kommentar:
2008-11-30 @ 20:00:03
#1: Bloggblad

Nu fattar jag. Jag har aldrig hört det stycket, faktiskt. Trevligt med pensinärskör.... :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: