giraffen197

2008-11-26
22:55:25

snowlantern

Min kollega tittade på mig med ett stort frågetecken i ansiktet - en vad?

Ja, en "snow-lantern" - inte vet jag vad ni kallar dem på holländska heller? Nej, just det, det görs tydligen aldrig snölyktor i Nederländerna eller i norra Belgien...  Trots att de HaR aft vintrar med snö här med. Annars är Holland ett land vars vinter jag mest förknippar med frusna kanaler och skridskoåkning (vilket de inte heller har haft på år och dag - frusna kanaler alltså).



Just denna snölyktan är hittad här hos Lin och Lavendel.

  Den jag gjorde i Söndags hos Anne tog jag aldrig något kort på...  ibland numera känner jag inte för att fotografera...  det fungerar inte, det är inte samma sak... ett foto blir bara en liten fyrkantig bit färg som inte alls lyckas fånga den stämning som jag befinner mig i. 

För i Söndagskväll var det lycka. Ren och skär bubblande barnslig lycka när till sist ett ljus i ett glas instoppat i den lilla lyktan fortsatte att brinna och lyktan nere i trädgården tindrade som en juvel i mörkret. Jag har inte gjort ngn snölykta på flera år. Senast det föll en massa snö i Bryssel var i påskas och den smälte bort väldigt snabbt. Denna helgen kom det ännu mer och under något längre tid, men på måndagen var det mesta på gatorna borta och på tisdagen fanns bara en och annan skvätt kvar på taken.

I lördags var det jobb-fest på en restaurang i Antwerpen. Mycket trevligt och mycket roligt. Och ja - jag hade varit hos frisören innan... *ler* Hans assistent var en jättekort söt kvinna på bara 145cm! Kanske ett foto nästa gång...



Men idag har jag vita ringar runt ögonen och röda kinder. Urförkyld. Har blivit sjukskriven t.o.m. fredag.. konstigt nog fungerar datorn lite bättre än att läsa, men inget av aktiviteterna är en höjdare när huvudet värker och näsan (efter rejält halsont) börjar rinna.

Blä - jag hatar krig, mobbning, förkylningar och myggor!

*snörvel*
Josephine

PS: trevlig, rolig, tänkvärd, mysig, galen - kort sagt - ett gukldkorn till pappa-blogg! Korvasbloggen!

Läs, läs!! :-)
Kommentarer:
2008-11-26 @ 23:02:51
#1: Anonym

samma här:) cool första bilden var!!

2008-11-26 @ 23:43:19
#2: Bloggblad

Förkylningar kan jag nog allt om, tror jag. Har prövat varenda variant genom åren, men så segt som denna höst har det sällan varit. 4 veckors från-och-till både från maken och mig... Men nu verkar det ha lättat. Vi har inte legat nerbäddade i alla fall.



Snygg foto på dig! Och jätteroligt att någon tycker att snölyktor är exotiska. Har du prövat att frysa en hink med is och göra islykta?`Blir ännu mer exotiskt. Men det kanske får vara måtta...

2008-11-27 @ 00:12:05
#3: Josephine

jomenvisst har jag det! islyktor... det var väl ngn gång på 80-talet senast...



2008-11-27 @ 05:47:37

Vilken jättefin bild på dig :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: