giraffen197

2008-10-06
20:49:25

Nu är det klippt!



Bortsett från att mobilkameran förvandlar min näsa till groteskt stor form (det behövs en riktigt kamera med en riktigt lins för att återge ett ansikte rakt framifrån korrekt) - Vad tycker ni?

Det var tretton år sedan (1995) som jag hade såhär kortklippt!  Med lite spray och fön blir det rena 60-tals kapseln. :-)  Patricks syster sa det bäst: "Ju äldre man blir desto yngre frisyrer skaffar man sig!"

*lol*
Josephine  :-D

PS. borde jag plocka ögonbrynen eller inte? ju längre jag hållt på med foto'n desto mer funderar jag på att prova det åtminstonde en gång...  annars har jag alltid tyckt att just ögonbryn är ju det som ger personlig karaktär?...och mina är inte överdrivet fula på något vis.  Jag tycker det ser sååå fult ut med dem som plockar dem för mycket och sedan fyller i med penna. Fult och onödigt.

Kommentarer:
2008-10-06 @ 20:55:18

Tack så hemskt mycket för din kommentar!

Lägg gärna till bloggen på bloggkoll och

var med i kommande diskussionsinlägg? :)

2008-10-06 @ 21:55:38
#2: Lia

jo jag ska göra det :) hihi kanske kan få ngt lugnande så jag kan sova på natten iaf :)

2008-10-09 @ 05:30:03
#3: spidercrazy

Waaah! Vad hände med rätt vinkel, ljus och bakgrund? LOL

2008-10-10 @ 15:50:55
#4: Josephine

Spider - Tyst med dig! LoL

2008-10-12 @ 09:22:18
#5: fille

Det är som de säger om kvinnor och hårlängd: ju äldre de blir desto kortare blir det.

2008-10-13 @ 21:26:46
#6: Bloggblad

Mitt motto är: Ju fler år, desto kortare hår. Men jag förstår att många äldre kvinnor tror att långt hår får dem att se yngre ut... men långt hår markerar bara rynkor och linjer och drar ner dem ytterligare.



Gäller förstås inte någon så ung och slät som du - men oss som passerat 50...



Jag har rejäla buskar till ögonbryn som jag måste plocka och klippa, men att vaxa bort och dra tunna pennstreck... finns väl inget fulare... Har haft flera elever som gjort det - sen struntar de i att det börjar växa runt pennstrecken... fulare än fult. Fast jag säger inget till dem... har ju inte med det att göra.

2008-11-23 @ 13:13:07

Du vet väl att många som klipper håret kort förbereder sig för barn/graviditet... ler

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: