giraffen197

2009-01-01
20:02:16

Julbilder och nyår



Denna fina julgranen finns/fanns(?) i Brupark utanför Kinepolis i Bryssel.




Julgran på Stockholms centralstation.  Christmastree at Stockholm centralstation.




Närbild på mörkblå julgranskula som blev svart av blixten.   Close-up of a darkblue ball turned black from the flash.




Ca 50m höga tallar vid byn. Jag har letat litegrand men i Ardennerna verkar de inte växa så många och inte lika höga och fina som i Småland.

Around 50m high pinetrees. I've been looking in the Ardennes but haven't found that many of them and not so high and nice as in Småland.




Gammalt hus som tidigare stod nere i byns centrum. Det flyttades upp till Högarör.

Typical old Swedish house, was used by a shoemaker.




Sömnig Frans.  Sleepy.




Solnedgång Nässjö station den 28:e December.   Sunset at Nässjö railway station, going north again.




Inför nyårsfesten!  Dressed for the new years party :-)


Gott Nytt År! Happy New Year! Gelukkig Nieuw Jaar! Bonne Année!
Josephine :-)
Kommentar:
2009-01-06 @ 20:20:57
#1: Bloggblad

Så stilig du är!



Har du förresten läst en holländsk författare som heter Renate Dorrestein? Jag har just läst hennes bok "Min son har ett sexliv och själv läser jag Rödluvan för mamma". Jättebra - jag ska leta efter fler av henne.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: