giraffen197

2009-03-30
21:42:44

Här blommar det!



När jag bodde i Värnamo 1999-2002 så fanns det ett magnolia-träd i ett skyddat söderhörn på ett hus inte långt från Sveavägen. Jag älskade de där magnoliablommorna och tänkte att ett SånT träd ska jag minsann ha i min framtida trädgård! Men så flyttade jag till Haag och där fanns det magnolia träd i parti och minut i varje liten fyrkant framför vartannat hus och magnolia-blommor blev plötsligt ordinära och lite tråkiga... Jag dras till det originella och är det inte längre unikt så är jag mindre intresserad, även om det finns undantag förstås. Hägrarna i Haag tröttnade jag aldrig på. Och här i Bryssel verkar inte magnolia-trädet vara ett lika stort modeträd som i Holland så nu är det återigen lite intressant.

When I lived in Värnamo 1999-2002 there was a magnolia-tree in a protected corner to the south of a house not far from Sveavägen. I loved those magnoliaflowers and I thought this was absolutely the tree I was going to have in my future garden! But then I moved to the Hague and suddenly there were magnolia-trees everywhere in every little squaremeter in front of every second house and the magnoliaflowers suddenly became ordinary and a bit boring... I'm attracted to the original and what is no more unique I'm less interested in, although there are exceptions of course. The herons in the Hague never stopped to fascinate me. And here in Brussels the Magnolia-tree don't seem to be such a trendy tree as in the Hague so now it is interesting again.







Intill träden känner jag hur körsbärsblommorna luktar helt underbart.





Josephine  :-)

Läs även andra bloggares åsikter om vår, vårtecken, magnolia, körsbär, Bryssel
Kommentarer:
2009-03-31 @ 17:05:54

Åh...vad mysigt. Jag längtar verkligen efter att se och känna körbärsblommor blomma.

2009-04-02 @ 21:46:51
#2: Rutan

Då har du kanske också sett magnolian vid sjukhuset - det finns på cafeterians baksida.

Kanske att det dyker upp här en vacker dag:

http://mingataistan.blogg.se

2009-06-15 @ 21:57:51
#3: Anonym

Patchwork from Scandinavia



www.123minsida.se/Ejdelens-Textil

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: